Факультети
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Факультети за Ключові слова "051 "Економіка""
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Великі Дані в Міжнародному Бізнесі: Застосування Великих Даних для стартапів на ранніх стадіях розвитку(2022) Казимир, Д. В.; Єфімова Г. В.Казимир Д.В. Великі Дані в Міжнародному Бізнесі: Застосування Великих Даних для стартапів на ранніх стадіях розвитку – бакалаврська робота на здобуття ступеня вищої освіти «бакалавр». – Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, м. Миколаїв, 2022. Ця бакалаврська робота присвячена поглибленому дослідженню Великих Даних – сучасного бізнес-інструменту, що працює в міжнародному масштабі. Поставивши запитання, чи були Великі Дані лише швидкозмінною тенденцією, ця дипломна робота доводить, що застосування Великих Даних здатне принести компанії переваги над її конкурентами, а також може служити основною передумовою для ефективної діяльності компанії. Поглиблене дослідження Великих Даних у контексті міжнародного бізнесу проводилося поряд з аналітичною та практичною роботою з компанією, яка підпадає під визначення стартапу на ранній стадії розвитку. З метою навігації читачів у сфері Великих Даних, було насамперед детально розглянуто концепцію, а також описано використання Великих Даних в міжнародному бізнесі. Однак, беручи до уваги, що стартапи на ранній стадії мають свою унікальність, загальне застосування Великих Даних було пояснене трьома дискурсами: стартапи на ранній стадії, ідея продукту яких фундаментально базується на роботі з Великими Даними; стартапи, які працюють із Великими Даними для підвищення своєї ефективності; стартапи, чия ідея продукту походить від Великих Даних. Маючи визначений шлях до ефективного застосування Великих Даних для стартапів та розрізняючи таке застосування для корпорацій, ця бакалаврська робота аналізує застосування стартапом на ранній стадії розвитку FitSit та формулює найбільш релевантні цільові групи для продукту цього стартапу, даючи чітку сегментацію їх потенційних клієнтів.Документ Вплив розвитку міжнародного фондового ринку на світову економічну систему в умовах цифровізації(2024) Сірінова М. А.; Єфімова Г. В.Сучасна глобалізована економіка та швидка цифрова трансформація визначають новий вимір функціонування міжнародного фондового ринку та його вплив на світову економічну систему. Дана бакалаврська робота спрямована на дослідження ключових аспектів цього взаємозв'язку з урахуванням актуальності та загострення конкуренції в умовах глобального фінансового середовища. У першому розділі "Теоретичні основи дослідження ролі міжнародного фондового ринку" проводиться аналіз сутності та еволюції фондового ринку як ключового фінансового інструменту. Висвітлюються сучасні тренди розвитку міжнародного фондового ринку та його становлення в Україні, враховуючи специфіку національного фінансового сектору. Другий розділ "Аналіз ролі міжнародного фондового ринку в розвитку світової економічної системи в умовах цифровізації" детально розглядає вплив фондового ринку на глобальну економіку, зокрема у контексті процесів цифровізації. Автор проводить аналіз трансформацій міжнародних фінансових центрів у світовій економіці та розробляє регресійну модель для визначення взаємозв'язків між фондовим ринком та цифровими технологіями. У третьому розділі "Перспективи підвищення ролі міжнародного фондового ринку в розвитку світової економічної системи в умовах цифровізації" досліджуються актуальні проблеми та надаються практичні рекомендації для оптимізації функціонування міжнародного фондового ринку. Вивчаються перспективи розвитку нових міжнародних фінансових центрів, враховуючи вплив цифрових інновацій. Висновки роботи дозволяють визначити та проаналізувати ключові тенденції взаємодії міжнародного фондового ринку та світової економічної системи в епоху цифровізації. Робота містить практичні рекомендації щодо оптимізації стратегій управління фінансами та ризиками в умовах сучасного фінансового середовища.Документ Впровадження міжнародного досвіду легалізації економіки для забезпечення економічної безпеки України(2022) Костенко, Д. О.; Kostenko, D. O.; Вдовиченко Л. Ю.Костенко Д. О. Впровадження міжнародного досвіду легалізації економіки для забезпечення економічної безпеки України – бакалаврська робота на здобуття ступеня вищої освіти «бакалавр». – Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, м. Миколаїв, 2022. У роботі висвітлено складові економічної безпеки, досліджено вплив тіньової економіки на економічну безпеку країни, проаналізовано міжнародний досвід протидії іллегаційним процесам та вплив зазначених явищ на рівень економічної безпеки України, розглянуто явище протидії процесам іллегалізації та підвищення рівня економічної безпеки в умовах України; визначені напрямки і перспективи протидії іллегаційним процесам в економіці України. Акцентовано увагу, що іллегальні процеси є однією з найбільш серйозних загроз національній економічній безпеці. Зазначено, що тінізація економіки явище комплексне і не лише обумовлює зниження надходжень до бюджетних надходжень, але й суттєво гальмує функціонування держави, сприяє погіршенню економічних показників розвитку країни, та, як наслідок, негативно впливає на усі сфери життя суспільства і, відповідно, – на стан економічної безпеки. Доведено, що зниження рівня тінізації економіки є одним із реальних інструментів підвищення рівня економічної безпеки країни. На підставі аналізу дослідження міжнародного досвіду щодо легалізації незаконних доходів, отриманих у «прихованій» та «неформальній» складових сектору іллегальної економіки констатовано на необхідності легалізації в Україні доходів від незаконної діяльності як реального джерела інвестицій.Документ Кластерні ініціативи як засіб підвищення конкурентоспроможності: світовий досвід та впровадження в Україні(2022) Порохнява, О. О.; Porokhniava, O. O.; Вдовиченко Л. Ю.Порохнява О. О. Кластерні ініціативи як засіб підвищення конкурентоспроможності: світовий досвід та впровадження в Україні – кваліфікаційна робота на здобуття ступеня вищої освіти «магістр» – Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, м. Миколаїв, 2022. У роботі висвітлено теоретико-методологічні засади дослідження кластерної політики як засобу підвищення конкурентоспроможності країн, зроблено аналітичну оцінку впливу процесів кластерізації на конкурентоспроможність національних економічних систем та запропоновано стратегічні напрями кластерного розвитку в Україні. У роботі здійснено оцінку досвіду впровадження та функціонування кластерних ініціатив Японії, США та України, проаналізовано стан реалізації кластерних ініціатив в цих країнах та з’ясовано особливості процесів кластерізації в Україні, на підставі чого сформовано стратегічні напрями кластерного розвитку України в перспективі на підставі досвіду кластерних ініціатив Японії та США.Документ Маркетингова стратегія підприємства на зовнішньому ринку(2022) Бондаренко, Т. В.; Майстренко О. М.Актуальність теми. У сучасній ринковій економіці підприємства змушені гнучко реагувати на можливі зміни довкілля та адаптуватися до її тенденцій, щоб повною мірою задовольнити запити споживачів та протистояти конкурентам. Стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій, цифровізація економіки, зростання інформаційної культури споживача потребує збільшення присутності підприємств у віртуальному просторі та докорінної трансформації методів та прийомів маркетингу, що обумовлює необхідність коригування маркетингових планів щодо залучення нових та підтримки існуючих клієнтів. Зовнішні ринки надають нові можливості для торгових підприємств, що виявляються у доповненні традиційного маркетингового інструментарію мережевими інтернет-комунікаціями та прийомами цифрового маркетингу, використання нових способів збирання інформації про споживчі переваги, спрощення бізнес-процесів та моделювання ризикових ситуацій. У світовій практиці істотно зростає кількість споживачів, які звертають увагу на зручність та привабливість здійснення покупок. Ситуація, що склалася в Україні, пов'язана з агресією з боку росії, запровадження економічної, транспортної блокади та низки інших обмежень призвело до необхідності заново будувати систему торгівлі. У той же час потенціал розвитку торгівлі на зовнішніх ринках, що дозволяє як задовольняти потреби населення, а й розвивати сферу торгівлі, ще недостатньо вивчений, і зумовлює актуальність теми дослідження. Під час написання дисертації визначення міжнародного маркетингу розглядали такі вчені як: П. Гаурі, Ф. Катеора, В. А. Алексунін, Л. І. Матвейчук, Є. Ф. Жуков. При написанні роботи були використані основні праці зарубіжних і вітчизняних вчених і фахівців з міжнародного маркетингу. Використано інформацію, опубліковану в періодичних виданнях, спеціальній літературі, статистичних виданнях. Однак слід зазначити, що відсутній єдиний підхід до розробки маркетингової стратегії підприємства на зовнішніх ринках, недостатньо 4 розкрито можливості використання інструментарію підприємствами, недостатньо опрацьованими, залишаються питання формування механізму реалізації маркетингової стратегії на зовнішніх ринках, що зумовило вибір теми та мету роботи. Метою кваліфікаційної роботи Метою дослідження є вивчення теоретичних та розробка практичних рекомендацій щодо формування міжнародної маркетингової стратегії для реалізації бізнес-проекту на міжнародному ринку на прикладі онлайн-школи «Альтернатива». В ході роботи були поставлені та вирішені наступні завдання: — вивчити поняття та сутність маркетингової стратегії в міжнародному бізнесі; — охарактеризуйте діяльність онлайн-школи «Альтернатива»; — проаналізувати операційну діяльність онлайн-школи «Альтернатива»; — аналіз і критична оцінка досвіду міжнародної діяльності онлайн-школи «Альтернатива»; — проаналізувати маркетингову стратегію онлайн-школи «Альтернатива»; — розробка програми вдосконалення управління міжнародною діяльністю та створення міжнародної маркетингової стратегії в процесі інтернаціоналізації діяльності онлайн-школи «Альтернатива», проведення розрахунків та оцінки його ефективності; — обґрунтування рекомендацій щодо реалізації програми вдосконалення створення та реалізації міжнародної маркетингової стратегії онлайн-школи «Альтернатива». Об’єктом дослідження є процес розробки міжнародної маркетингової стратегії підприємства. Предметом дослідження є теоретичні, науково-методичні та практичні аспекти розробки маркетингової стратегії підприємства в процесі реалізації бізнес-проекту на міжнародному ринку. Методи дослідження. Застосовувалися як загальнонаукові, так і спеціально-методичні дослідження:5 — метод аналізу фінансової звітності – аналіз коефіцієнтів. Коефіцієнти використовуються для визначення фінансового стану організації з різних поглядів; — порівняльний метод. Діагностику підприємства проводили протягом 3 років, після чого порівнювали та аналізували отримані показники; — побудова системи показників. У роботі проведено розрахунки ряду показників, результати яких згруповано в системи за напрямком дослідження; — побудова системи аналітичних таблиць. Усі розрахунки для зручності, конкретності та точності наведено на діаграмах. Наукова новизна. Уточнено та поглиблено теоретичні положення щодо розробки міжнародної маркетингової стратегії підприємства в процесі інтернаціоналізації; розроблено практичні рекомендації щодо процесу розробки та реалізації міжнародної маркетингової стратегії сучасного цифрового підприємства. Практичне значення одержаних результатів. Розроблений у магістерській роботі проект був представлений керівництву онлайн-школи «Альтернатива», де визначено напрямки розвитку компанії в міжнародному середовищі, представлено заходи щодо вдосконалення процесу формування та реалізації міжнародної маркетингової стратегії, а також конкретні були передбачені заходи щодо подальшого просування продукту компанії на міжнародні ринки. Тому практична значущість отриманих результатів полягає у розробці пропозицій та рекомендацій щодо вдосконалення процесу формування та реалізації міжнародної маркетингової стратегії під час інтернаціоналізації діяльності онлайн-школи «Альтернатива». Результати дослідження є актуальними для сучасних цифрових підприємств і можуть бути використані в процесі розробки маркетингових стратегій виходу на міжнародні ринки, що є передумовою успішного освоєння компаніями зовнішніх ринків і продажу їх продукції/послуг. Апробація результатів магістерської дисертації та публікації. Основні положення магістерської дисертації обговорювались на Всеукраїнських 6 наукових економічних читаннях ««Забезпечення сталого розвитку національної економіки» (м. Миколаїв, 1-2 грудня 2022р.), а також були опубліковані в журналі Економіст №12, 2022. Структура та обсяг роботи. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків і списків використаної літератури. Обсяг роботи становить 96 стор. тексту, який містить 30 таблиць і 17 рисунків, 2 додатків. Список використаної літератури налічує 37 найменувань.Документ Міжнародна електронна торгівля як фактор розвитку економіки на сучасному етапі(2022) Осепян, Г. Г.; Osepian, H. G.; Вдовиченко Л. Ю.Осепян Г. Г. Міжнародна електронна торгівля як фактор розвитку економіки на сучасному етапі – бакалаврська робота на здобуття ступеня вищої освіти «бакалавр». – Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, м. Миколаїв, 2022. У роботі висвітлено передумови та рушійні сили розвитку електронної торгівлі на сучасному етапі переходу до цифрової економіки, розглянуто роль, переваги та проблеми функціонування електронної комерції у міжнародній торгівлі. Доведено, що подальший розвиток правового регулювання електронної торгівлі в спеціальних законах України – це питання, які потребують вирішення, а саме: гармонізація системи регулювання електронної комерції України з ЄС, що сприяє зростанню економіки та надасть можливість Україні в майбутньому інтегруватися до Єдиного цифрового ринку. У роботі проаналізовано стан розвитку електронної торгівлі за кордоном та в Україні, досліджено основні тенденції, що сформувались у даній сфері, на підставі чого зазначено напрями та перспективи розвитку міжнародної електронної торгівлі, а також запропоновано механізм державного регулювання ринку електронної комерції в Україні на основі застосування технології «хмарне програмування».Документ Перспективи розвитку авіаційної галузі України в умовах європейської інтеграції(2022) Онищенко, В. М.; Єфімова Г. В.Актуальність теми роботи. Розвиток економіки кожної країни багато в чому зумовлений розвитком авіаційної галузі. Вона задіяна в багатьох сферах життя і економіки: перевезення пасажирів і вантажів, сільськогосподарські роботи, створення робочих місць в середині галузі і суміжних галузях, розвиток технологій, підґрунтя для існування і розвитку дотичних сфер. Глобалізація світової економіки та розвиток міжнародних відносин України, зростання попиту на швидке перевезення вантажів та зручне транспортне сполучення стимулюють розвиток авіаційних перевезень. Україна належить до небагатьох країн світу, що мають повний цикл розробки та виробництва авіаційної техніки, і займає провідне місце в секторі транспортної авіації світового ринку перевезень. Авіабудування в Україні є надзвичайно перспективним для розвитку національної економіки, бо належить до високотехнологічних галузей і її розвиток визначає можливість переходу до нового технологічного укладу і справляє істотний вплив на модернізацію економіки в цілому Теоретичні основи розвитку авіаційної галузі як однієї з ключових для економіки України досліджено в роботах таких науковців як: М.М. Бірюкова, В.Н. Денисова, М.М. Гнатовського, І.А. Грицяка, Л.М. Ентіна, А.Я. Капустіна, Б.М. Топорніна, О.В. Кресіна, М.Ю. Григорака, М.В. Новикової, В.Г. Пилипчука, Р.А. Калюжного, В.М. Брижка, В.Ф. Опришка, Л.Д. Тимченка, А.О. Четверікова, Ю.С. Шемшученка та інших. Разом з тим залишається невирішеним питання практичної реалізації концепції інтеграції авіагалузі України в транспортну систему ЄС, що зумовило вибір теми кваліфікаційної роботи. Мета і завдання роботи. Мета кваліфікаційної роботи полягає у вивченні та обґрунтуванні теоретичних засад та розробці практичних рекомендацій щодо визначення напрямів розвитку української авіаційної галузі в контексті інтеграції України до європейського повітряного простору та приєднання до авіаційної мережі ЄС. Завдання дослідження полягають в наступному: − проаналізувати теоретичні основи економіки авіаційної галузі та її складових; визначити її особливості та значення в системі національної економіки; − охарактеризувати систему державної підтримки розвитку авіаційної галузі; − дослідити стан світового авіаринку та особливостей розвитку авіаційної галузі в Європейському Союзі; − дати оцінку переваг та недоліків розвитку авіаційної галузі в Україні; − проаналізувати співробітництво України і ЄС в розвитку авіаційній галузі; − оцінити перспективи розвитку та визначити напрями піднесення авіаційної галузі; − розробити концепцію інтеграції України до загальноєвропейської авіатранспортної системи. Об’єктом дослідження виступає процес формування та реалізації заходів розвитку авіаційної галузі України. Предметом дослідження є система аналітичного інструментарію удосконалення діяльності авіаційної галузі України та інтеграції її в загальноєвропейську систему. Методи дослідження. В роботі використані загальнонаукові методи дослідження. Перший з них – системний аналіз був використаний при дослідженні економічної системи авіаційної галузі та її складових. Другий, статистичний та структурний – для оцінки стану та динаміки розвитку авіаційної мережі України та ЄС. Методи економіко-математичного аналізу застосовувалися для визначення індексу порівняльних переваг RCA. Якісний аналіз – для оцінювання сприяння співробітництва України і ЄС в авіаційній галузі. Інформаційною базою для написання кваліфікаційної роботи послужили навчальні посібники, наукові праці, монографічні дослідження вітчизняних та зарубіжних вчених, публікації міжнародних організацій, внутрішні корпоративні документи підприємства, а також електронні ресурси. Структура і обсяг роботи. Кваліфікаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. Загальний обсяг роботи складає 90 сторінок, містить список використаних джерел із 65 найменувань. Робота ілюстрована 14 рисунками та містить 13 таблиць. У першому розділі узагальнені теоретичні основи розвитку авіаційної галузі, визначена її роль та місце в економіці. У другому розділі аналізуються особливості розвитку авіаційної галузі України та країн ЄС; здійснено комплексний аналіз щодо конкурентоспроможності авіаційної галузі України. У третьому розділі визначено основні проблеми розвитку авіаційної галузі в Україні та на основі проведеного аналізу сформовано загальні рекомендації щодо сприяння розвитку авіаційної галузі та перспектив розвитку в умовах співпраці ЄС та України.Документ Підвищення культури безпеки трудового персоналу на суднобудівному підприємстві за допомогою залучення цифрових каналів та технологій(2023) Петрова, О. О.; Petrova, O.; Корнієнко О. П.Петрова О.О. «Підвищення культури безпеки трудового персоналу на суднобудівному підприємстві за допомогою залучення цифрових каналів та технологій» - кваліфікаційна робота на здобуття ступеня вищої освіти «магістр». – Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, м. Миколаїв, 2023. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є обґрунтування та розробка теоретико-методичних положень і практичних рекомендацій щодо шляхів підвищення культури безпеки трудового персоналу на суднобудівному підприємстві за допомогою залучення цифрових каналів та технологій. Об’єктом дослідження є процес підвищення культури безпеки трудового персоналу на суднобудівному заводі. Предметом дослідження визначено шляхи підвищення культури безпеки трудового персоналу за допомогою залучення цифрових каналів та технологій. В роботі розглянуто теоретичні аспекти поняття «культура безпеки» та «діджиталізація»; охарактеризовано стадії розвитку обох; проаналізовано вплив культури безпеки на продуктивність трудового колективу та взаємозв’язок позитивного іміджу підприємства з його конкурентоспроможністю на ринку праці та рівнем культури безпеки; проведено діагностику використання цифрових підходів для оптимізації бізнес процесів та розроблено практичні поради щодо підвищення культури безпеки трудового колективу за допомогою залучення цифрових технологій та каналів.Документ Регіональна економічна інтеграція країн Близького Сходу: сучасні виклики та тенденції розвитку світового енергетичного ринку(2022) Горін, Д. Б.; Horin, D. B.; Вдовиченко Л. Ю.Горін Д.Б. Регіональна економічна інтеграція країн Близького Сходу: сучасні виклики та тенденції розвитку світового енергетичного ринку – кваліфікаційна робота на здобуття ступеня вищої освіти «магістр» – Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, м. Миколаїв, 2022. У роботі висвітлено методологічні основи регіональних трансформаційних зрушень на глобальному етапі світогосподарського розвитку, теоретичні аспекти розвитку регіональної економічної інтеграції та концептуальні засади міжнародного співробітництва країн в енергетичній сфері як драйвера регіональної економічної інтеграції. У роботі здійснено оцінку регіонального інтеграційного співробітництва країн Близького Сходу, проаналізовано їх роль у розвитку світового енергетичного ринку та з’ясовано зміни у діяльності нафтових ТНК в контексті розвитку регіональної інтеграційної взаємодії країн Близького Сходу, на підставі чого сформовано стратегічні напрями розвитку регіональної економічної інтеграції країн Близького Сходу за сучасних умов функціонування світового ринку енергоресурсів.Документ Розвиток вітчизняних морських портів в умовах європейської економічної інтеграції(2022-12-12) Лук’яненко, В. О.; Lukianenko, Viktoriia; Корнієнко О. П.Лук’яненко В.О. «Розвиток вітчизняних морських портів в умовах європейської економічної інтеграції» магiстерська робота на здобуття другого ступеня вищої освiти «магiстр». – Нацiональний унiверситет кораблебудування iменi адмiрала Макарова, м. Миколаїв, 2022. Метою кваліфікаційної роботи є поглиблення теоретичних підходів та обґрунтування методологічних засад розвитку МПУ в умовах європейської економічної інтеграції. Об'єктом дослідження є процес розвитку МПУ в умовах європейської економічної інтеграції. Предметом дослідження виступають теоретико-методичні та науково-практичні засади розвитку МПУ в умовах європейської економічної інтеграції з позиції стратегування. Квалiфiкацiйнiй робота присвячена вирішенню такого актуального завдання для України, яка перебуває у процесі інтеграції до ЄС, в тому числі і економічної, як розвиток її морських портів (МП). Адже, для транспортного комплексу України, МП є важливим елементом. Функціонуючи як мультимодальні хаби МПУ перевалюють приблизно 10% вантажів від загального обсягу вантажів, що перевозяться в Україні. Крім того, МПУ, як сегмент транспортної інфраструктури, найбільше та найтісніше залучені в процеси інтеграції через задіяність в глобальній світовій торгівлі.Документ Розвиток міжнародного ринку фінансових технологій(2022) Баборецький, В. В.; Майстренко О. М.Актуальність теми роботи. Швидкий розвиток IT технологій привів до появи нового терміну FinTech або фінансові технології. Ринок FinTech індустрії дуже привабливий для інвесторів і споживачів ринку фінансових послуг. Надання фінансових послуг за допомогою мобільних технологій може принести користь мільярдам людей. Згідно з дослідженнями IMF і World Bank, в світі на сьогодні все ще залишається близько двох мільярдів людей без доступу до традиційних фінансових послуг, тому саме FinTech технології можуть підвищити рівень фінансової інклюзії, який протягом десяти років збільшить ВВП країн, що розвиваються на 3,7 трильйонів доларів США . На сьогоднішній день ринок фінансових технологій вважається одним з найбільш активно зростаючих. У 2018му році міжнародні інвестиції в FinTech індустрію збільшилися в два рази в порівнянні з 2017. Передумовами появи фінансовотехнологічних трендів можна вважати: • наслідки кризи 2008 року, коли модель взаємозв'язку, між клієнтами і традиційним банкінгом, показала свої слабкості; • аудиторія людей, що активно використовує смартфони і мобільний інтернет, які цінують швидкість, прозорість і мобільність. У порівнянні зі світовою тенденцією, зростання ринку українського FinTech все ще показує слабкі темпи зростання. В Україні велика частина фінансово-технологічних стартапів з'являється в секторі платежів і грошових переказів, секторі інфраструктури та кредитування. Україна знаходиться на початку шляху розвитку FinTech індустрії. Останнім часом регулятори українського фінансового ринку неодноразово заявляли про своє лояльне ставлення до FinTech. Багато стартапів розраховують на взаємодію з регуляторами. Мета і завдання роботи. Мета кваліфікаційної роботи полягає у визначенні особливостей, ризиків і перспектив розвитку FinTech індустрії, обумовлені глобальним розвитком 4 цифрової економіки в світі та в Україні. 4 Завдання дослідження полягають в наступному: − розглянути історію розвитку FinTech, дати поняття і класифікацію; − перерахувати основні напрямки діяльності FinTech компаній; − проаналізувати стан індустрії FinTech в Україні; − на прикладі індустрії FinTech кредитування, розглянути її драйвери; − вивчити особливості регулювання індустрії FinTech кредитування в світі; − ознайомитися з рекомендаціями IMF і World Bank щодо становлення та розвитку FinTech індустрії; − на прикладах розвинених країн провести аналіз стимулювання розвитку індустрії FinTech; − розглянути перспективи розвитку FinTech технологій. Об’єктом дослідження виступає ринок FinTech у світі та в Україні. Предметом дослідження є сукупність економічних відносин, що виникають у процесі функціонування ринку FinTech. Теоретичною і методологічною базою послужили роботи західних вчених, таких як: Б. Бернанке, Е.Дж. Долана, К.Д. Кемпбелла, Р.Дж. Кемпбелла, П.Роуза, Дж.Ф. Синки, Дж. Фіннерті, М. Фрідмена. Окремі аспекти в теорії та практиці фінансових інновацій, в дослідженнях причин і наслідків фінансових криз, у формуванні інноваційних стратегій фінансових установ, безготівкових систем розрахунку платежів, нових рішень в ризик менеджменті, досліджені в роботах вітчизняних вчених, таких як: С. Леонова, М. Азаренкова, А. І. Барановського, І.М. Бурденко, Т.А. Васильєвої, С.Б.Єгоричевої, С.М. Козьменко, М. І. Крупки, Л.В. Кузнєцової, , В. І. Міщенко, А.М. Мороза, Т.С. Смовженко. Інформаційною базою для написання кваліфікаційної роботи є дослідження вітчизняних і зарубіжних експертів в питаннях фінансових технологій, звіти міжнародних аналітичних компаній, практикуючих фінансистів, програмістів, матеріалах з FinTech конференцій, періодичної преси, а також з нормативно-законодавчих актів України. Основні положення 5 роботи можуть використовуватися для діяльності компаній в сегменті кредитування, з використанням інноваційних фінансових інструментів. Структура і обсяг роботи. Кваліфікаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. Загальний обсяг роботи складає 82 сторінки, містить список використаних джерел із 46 найменувань. Робота ілюстрована 13 рисунками та містить 1 таблицю. У першому розділі дана характеристика економічної категорії фінансові технології – FinTech, узагальнені теоретичні основи розвитку Fintech-інновацій як детермінант розвитку національної економіки, описані механізми FinTech та їх види. У другому розділі аналізуються становлення та основні напрями розвитку FinTech в сучасних глобальних економічних процесах, визначені сучасні тенденції на міжнародному ринку FinTech; здійснено комплексний аналіз впливу пандемії COVID-19 на розвиток міжнародного ринку FinTech. У третьому розділі визначено сучасні тренди розвитку ринку FinTech в Україні та запропоновані шляхи розвитку ринку FinTech в України.Документ Розвиток торговельних мереж на засадах міжнародного франчайзингу(2022) Короленко, В. Л.; Марущак С. М.Актуальність теми дослідження. Наразі для розвитку бізнесу можна використовувати різні бізнес-моделі, які вже зарекомендували себе на ринку і використовуються іншими підприємцями для створення цінності та задоволення потреб споживачів. Для організації власного бізнесу підприємцям потрібні кошти та прикласти чимало зусиль для подолання конкуренції на ринку та формування іміджу власної компанії. В такому випадку використання міжнародного франчайзингу є ефективним і вигідним способом подолати значні труднощі і отримати вже відому, продуману фірму. Франчайзинг дозволяє поєднати переваги великого та малого бізнесу, щоб використовувати досвід великих компаній для розвитку малого бізнесу. Така модель ведення бізнесу дозволяє вибудовувати відносини між різними країнами та сприяє економічному розвитку. В Україні франчайзинг розвивається як з ініціативи вітчизняних компаній, так і як франшиза зарубіжних компаній. На основі франчайзингу вибудовуються торговельні мережі, що дозволяє розвивати малий та середній бізнес в державі, сприяючи розвитку і зростанню національної економіки, інтеграції вітчизняного ринку у торгово-виробничі мережі розвинутих міжнародних економічних систем. Наразі є цілий ряд несприятливих чинників, які гальмують розвиток бізнесу в Україні як війна, обмеженість бюджетних коштів, відсутність джерел фінансування, недосконалість кредитної та страхової систем. Проте долаючи тимчасові і довготривалі перешкоди, український бізнес здатний розвиватися. І при вмілому використанні франчайзингу, підприємці мають високу ймовірність успіху власного бізнесу. Для цього варто дослідити стан, проблеми, можливості, світовий досвід розвитку та впливу міжнародного франчайзингу на функціонування та розширення українських роздрібних мереж. Дослідженнями, присвяченими такій формі ділового співробітництва, як франчайзинг, займалися зарубіжні вчені Ж. Дельта, Ф. Котлер, Ж. Ламбен, М. Мендельсон, С. Шейн, Дж. Данінг, Р. Лукас, Й. Шумпетер. Організаційно-економічний механізм франчайзингу досліджували Т.М. Григоренко, О.О. Зеркіна, 5 Ю.С. Кравцова, С.М. Махнуша, Н.І. Нечивілова, С.В. Огінок, Ю.Б. Федунь та ін. Але швидкоплинність змін в бізнес-середовищі зумовлює необхідність проводити подальші дослідження цієї сфери. Метою кваліфікаційної роботи є дослідження впливу міжнародного франчайзингу на розвиток торговельних мереж України. Відповідно до поставленої мети виділяють основні завдання: − розкрити сутність міжнародного франчайзингу як напряму розвитку бізнесу на міжнародному ринку; − пояснити роль міжнародного франчайзингу як чиннику розвитку торговельних мереж; − описати стан правового регулювання в бізнес-моделі міжнародного франчайзингу; − дослідити основні тенденції міжнародного франчайзингу; − проаналізувати становлення, розвиток, тенденції та регулювання міжнародного франчайзингу в Україні; − виконати аналіз використання послуг франчайзингу «McDonald’s» в країнах присутності; − дати організаційно-економічну оцінку франчайзингової торгової мережі McDonald’s; − виконати аналіз ефективності франчайзингу ТМ McDonald’s в Україні; − окреслити перспективи розвитку торговельних мереж України на основі франчайзингу. Об’єктом дослідження кваліфікаційної роботи є міжнародний франчайзинг як форма малого і середнього бізнесу. Предметом дослідження є теоретичні та практичні аспекти використання міжнародного франчайзингу з метою розвитку торговельних мереж в Україні. Методологічну основу дослідження складають фундаментальні положення міжнародного франчайзингу. При дослідженні теоретичних основ міжнародного франчайзингу ми використовували методи від абстрактного до конкретного, 6 поєднання аналізу та синтезу, структурно-системний, причинно-наслідкових зв’язків; при аналізі світового досвіду розвитку торговельних мереж на засадах франчайзингу використовувалися методи логічного й історичного, кількісно- якісного аналізу, статистичні методи, методи порівняльного аналізу; у заключній третій частині основними науковими методами є причинно-наслідкових зв'язків, методи логічних та функціональних асоціацій і залежностей. Інформаційну базу дослідження складають навчальні, методичні матеріали, наукові дослідження вітчизняних та зарубіжних учених, інформаційні матеріали Міністерства фінансів України, Державної фіскальної служби України, Державної служби статистики України, щорічні звіти Конференції ООН з торгівлі та розвитку (ЮНКТАД), Організації Об’єднаних Націй, Світової організації торгівлі (СОТ), Міжнародної асоціації франчайзингу (IFA). Практичне значення отриманих результатів полягає у використанні результатів дослідження для перевірки гіпотез та доведенні ефективності впровадження проєктів міжнародної франшизи в Україні при розширенні та розвитку торговельних мереж. Публікації. За результатами проведених досліджень опубліковано тези доповідей на Всеукраїнських наукових економічних читаннях «Розвиток малого і середнього бізнесу в умовах воєнного часу» (м. Миколаїв, 01-02 грудня 2022р.) загальним обсягом 0,21 друк. арк. Структура і обсяг роботи. Кваліфікаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел. Повний обсяг роботи 82 сторінок, з них повний текст і натисніть 72 сторінок. Робота містить 13 таблиць, 23 рисунки. Список використаних джерел налічує 50 найменувань на 5 сторінках.Документ Світовий ринок машинобудівної продукції: оцінка проблем та перспектив розвитку(2022) Желєзна, Л. В.; Марущак С. М.Актуальність теми. Машинобудування на сучасному етапі становлення світових економічних відносин є однією з найважливіших галузей економіки. Показники діяльності цієї галузі є основними для визначення рівня економічного розвитку країни. Це галузь, яка суттєво впливає на продуктивність, ефективність і прогрес майже у всіх сферах людської діяльності: промисловості й будівництві, сільському господарстві й транспорті, побутовому обслуговуванні й медицині та інших галузях. Стабільний розвиток машинобудування забезпечує рентабельність і конкурентоспроможність більшості товарів і послуг, зростання інтелектуального й матеріального рівня населення, соціальний захист і розвиток економіки як окремих регіонів, так і держави. На сучасному етапі розвитку світового господарства розвиток національних економік та окремих галузей відбувається в тісному переплетінні між ними. Ефективний розвиток світового машинобудування можливий за умови міжнародної співпраці, обміну технологіями, використання конкурентних переваг, конкурентоспроможності тощо. Для національних економік важливо слідувати лідерами, розвивати національні галузі, підвищувати продуктивність, впроваджувати новітні методи, матеріали, технології, оновлювати матеріально-технічні засоби, піднімати економіку до рівня світових лідерів, шукати нові можливості за наявних умов господарювання. В галузі машинобудування цьому сприяє розвиток світового ринку машинобудівної продукції як індикатора та орієнтиру. Так для України очевидними є перспективи розвитку галузі машинобудування, яка наразі перебуває в стані занепаду. Наразі дослідженню проблем та перспектив розвитку світового ринку продукції машинобудування присвячені наукові праці таких вчених, як Б. Поліщук, В. Чевганова, Т. Перевертайло, О. Лотиш, І. Фабрика, С. Чернобровкіна, О. Богашко, К. Белан, Є. Ерфан, С. Чугурян, О. Ходирєва, В. Герасимчук, А. Липисієнко, 3 А. Амоша, Н. Брюховецька, І. Булєєв, Я. Шулинець та ін. Однак актуальність цієї тематики постійно потребує наукових досліджень, що обумовлено швидкими темпами розвитку світової економіки та ускладненням структури масового попиту на машинобудівну продукцію. Тому дослідження проблем і перспектив розвитку світового ринку машинобудівної продукції та місця українських підприємств на ньому є в існуючих умовах актуальним та таким, що потребує уваги. Метою кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних та удосконалення практичних аспектів розвитку світового ринку продукції машинобудування. Шлях до зазначеної мети обумовлює необхідність вирішення ряду взаємопов’язаних завдань: – пояснити сутність і визначити ознаки міжнародної торгівлі та світового ринку товарів та послуг; – сформулювати поняття світового ринку продукції машинобудування, встановити місце продукції машинобудування в системі класифікації товарів міжнародної торгівлі; – окреслити кон’юнктуру та основні ознаки сучасного розвитку світового ринку машинобудування; – дослідити структурні пропорції світового ринку машинобудівної продукції; – проаналізувати динаміку світової торгівлі продукцією машинобудування; – встановити тенденції розвитку машинобудування України та її місце в світовому галузевому ринку; – описати основні проблеми світового ринку машинобудівної продукції; – визначити перспективні напрямки розвитку світового ринку машинобудівної продукції; – намітити напрями вирішення проблем розвитку машинобудування та посилення участі України в світовому ринку машинобудівної продукції. Об’єктом дослідження є процес функціонування світового ринку 4 машинобудівної продукції. Предметом дослідження є сукупність теоретичних та прикладних аспектів сучасного періоди розвитку світового ринку машинобудівної продукції та поглиблення участі України в світовому ринку машинобудівної продукції. Методологічну основу дослідження склали методи наукової абстракції, аналізу, синтезу, індукції, дедукції, логічного аналізу, системного підходу тощо. Для вирішення певних завдань в кваліфікаційної роботі також застосовувалися такі методи: монографічний – при вивченні літературних джерел, практики функціонування світового ринку машинобудівної продукції; абстрактно-логічний – для здійснення теоретичних узагальнень, формування висновків та обґрунтування нових гіпотез; функціональної оцінки – для визначення сучасних тенденцій світової торгівлі продукцією машинобудування; комплексний – для побудови системи показників світової торгівлі машинобудівною продукцією. Інформаційну базу дослідження складають звіти та аналітичні доповіді міжнародних організацій, законодавчі та нормативно-правові акти України, офіційні дані Державної служби статистики України, Міністерства економіки України і дані, отримані автором в ході досліджень. В роботі використовувалися монографічна і довідкова література, наукові праці вітчизняних та зарубіжних вчених, матеріали періодичних видань. Структура і обсяг роботи. Кваліфікаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел. Повний обсяг роботи 70 сторінок, з них основний текст – 56 сторінки. Робота містить 4 таблиці, 33 рисунки. Список використаних джерел налічує 51 найменування на 5 сторінках.Документ Світовий ринок сільськогосподарської продукції: оцінка проблем та перспектив розвитку(2022) Захаров, О. В.; Марущак С. М.Актуальність теми. Сільське господарство, не зважаючи на зростаючу і переважаючу роль третинного сектору у світовій економіці, залишається важливою ланкою у розвитку людської цивілізації. Від наявності та якості продуктів харчування, в першу чергу, залежить фізичне існування і здоров’я мільярдів людей. З іншого боку, рівень розвитку агропромислового сектору держави є ключовим елементом у формуванні її продовольчої безпеки. Світовий ринок сільськогосподарської продукції впродовж останнього десятиліття демонструє стійке зростання і відкриває суттєві перспективи для розвитку вітчизняного аграрного сектору економіки та збільшення експорту його продукції. Також варто зазначити, що сільське господарство – це галузь, котра споживає найбільше природних ресурсів і спричиняє значні екологічні збитки. Тому вивчення питань функціонування світового ринку сільськогосподарської продукції актуально і займає важливе місто в Концепції сталого розвитку ООН. Перехід від традиційного типу ведення сільськогосподарського виробництва до сучасних технологій потребує ретельного наукового супровіду та аналізу його різних видів як вивчення проблем та перспектив розвитку. Актуальність даної тематики дослідження для України пояснюється тим, що аграрний сектор є найважливішою галуззю економіки і участь у світовому ринку сільськогосподарської продукції породжує певні проблеми та дає можливості і вигоди від подальшого інтеграції національної економіки в світове господарство. Наразі дослідженню проблем та перспектив розвитку світового ринку сільськогосподарської продукції присвячені наукові праці таких вчених, як Г. Федосєєва, Л. Куц, Б. Калініченко, О. Кривончак, В. Антощенкова, І. Клімова, Н. Шульга, Г. Тимофієва, І. Новік, О. Колотюк, Ю. Іщук, М. Рахман, К. Леоненко, М. Савченко, О. Шкуренко, О. Михайленко, Н. Волошко, А. Ситнік, А. Шлапак, С. Конохов, Г. Кукель, У. Братчук, Л. Штефан, Н. Патика, Р. Грінченко та ін. Однак актуальність цієї тематики не знижується і постійно потребує постійного моніторингу та наукових досліджень. Метою кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних та удосконалення практичних аспектів розвитку світового ринку сільськогосподарської продукції. Для досягнення даної мети ми вирішували такі взаємопов’язані завдання: – визначити сутність світового ринку сільськогосподарської продукції; – пояснити суб’єктів, функції, структуру та інфраструктуру світового ринку сільськогосподарської продукції; – охарактеризувати риси сучасного світового ринку сільськогосподарської продукції; – проаналізувати основні тенденції світового сільськогосподарського ринку; – дослідити територіальну та товарну структуру світового експорту та імпорту сільськогосподарської продукції; – проаналізувати експортно-імпортних операції ринку сільськогосподарської продукції України; – встановити сутність глобальної продовольчої проблеми та скласти перелік підходів до її вирішення; – намітити перспективні напрямки розвитку світового ринку сільськогосподарської продукції; – описати напрямки та перспективи інтеграції сільського господарства України у світовий ринок сільськогосподарської продукції. Об’єктом дослідження є процеси функціонування світового ринку сільськогосподарської продукції. Предметом дослідження є сукупність теоретичних та прикладних аспектів сучасного періоду розвитку світового ринку сільськогосподарської продукції та питання інтеграції України у світовий ринок сільськогосподарської продукції. Методологічну основу дослідження склали методи наукової абстракції, аналізу, синтезу, індукції, дедукції, логічного аналізу, системного підходу тощо. Для вирішення окремих завдань в кваліфікаційної роботі також застосовувалися такі методи: монографічний – при вивченні літературних джерел, практики функціонування світового ринку сільськогосподарської продукції; абстрактнологічний – для здійснення теоретичних узагальнень, формування висновків та обґрунтування нових гіпотез; функціональної оцінки – для визначення сучасних тенденцій світової торгівлі сільськогосподарської продукції; комплексний – для побудови системи показників світової торгівлі сільськогосподарською продукцією. Інформаційну базу дослідження складають звіти та аналітичні доповіді міжнародних організацій, законодавчі та нормативно -правові акти України, офіційні дані Державної служби статистики України, Міністерства економіки України і дані, отримані автором в ході досліджень. В роботі використовувалися монографічна і довідкова література, наукові праці вітчизняних та зарубіжних вчених, матеріали періодичних видань. Структура і обсяг роботи. Кваліфікаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел. Повний обсяг роботи 67 сторінок, з них основний текст – 55 сторінки. Робота містить 4 таблиці, 16 рисунки. Список використаних джерел налічує 51 найменування на 5 сторінках.Документ Трансформація промислових підприємств України в умовах індустрії 4.0.(2022) Журавель, В. В.; Zhuravel, V. V.; Корнієнко О. П.Журавель В.В. «Трансформація промислових підприємств України в умовах індустрії 4.0.» магiстерська робота на здобуття другого ступеня вищої освiти «магiстр». – Нацiональний унiверситет кораблебудування iменi адмiрала Макарова, м. Миколаїв, 2022. Метою кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретико-методологічних засад визначення впливу Індустрії 4.0 на розвиток промисловості та розроблення концептуальних підходів стосовно формування комплексу інструментів адаптації української промисловості до технологічних викликів Індустрії 4.0. Об'єктом дослідження є процес розвитку промислових підприємств в умовах поширення технологій Індустрії 4.0. Предметом дослідження є теоретичні, методичні та прикладні аспекти впливу технологій Індустрії 4.0 на трансформаційні процеси в промисловості. В квалiфiкацiйнiй роботi розкрито науково-теоретичні засади впливу Індустрії 4.0 на розвиток промисловості з метою комплексного розуміння сучасних індустріально- інноваційних трансформацій; визначено сутність явища Індустрії 4.0, специфіку її впливу на промисловий розвиток та складові технологічного ландшафту; ідентифіковано сучасні глобальні, національні, регіональні та локальні можливості й загрози, що виникають перед промисловістю у контексті посилення технологічних викликів Індустрії 4.0; оцінено тенденції розвитку промисловості України, ступінь її готовності до викликів Індустрії 4.0 та обґрунтувати перспективи впровадження технологій Індустрії 4.0 за галузевими та регіональними ознаками.Документ Цифровізація як рушійна сила інноваційного розвитку бізнес-структур(2022) Борисюк, Ю. С.; Borisyuk, Yu.S.; Корнієнко О. П.Борисюк Ю.С. «Цифровiзацiя як рушiйна сила iнновацiйного розвитку бiзнес-структур» магiстерська робота на здобуття другого ступеня вищої освiти «магiстр». – Нацiональний унiверситет кораблебудування iменi адмiрала Макарова, м. Миколаїв, 2022. Метою квалiфiкацiйної роботи є обґрунтування та розробка теоретико-методичних положень i практичних рекомендацiй щодо рацiональної органiзацiї процесу цифрової трансформацiї бiзнес-структур як рушiйної сили їх iнновацiйного розвитку. Об'єктом дослiдження є процеси цифрової трансформацiї вiтчизняних бiзнес-структур, орiєнтованi на змiну їх бiзнес-моделей та пiдвищення ефективностi їх реалiзацiї. В квалiфiкацiйнiй роботi розкрито дiалектику цифрового розвитку та трансформацi; визначено мiсце та роль малого i середнього бiзнесу в реалiзацiї концепцiї розвитку цифрової економiки України; дослiджено особливостi цифрової трансформацiї у контекстi реiнжинiрингу бiзнес-процесiв органiзацiї. Виокремлено виклики та передумови цифрової трансформацiї вiтчизняних бiзнес-структур; дослiджено науково-методичнi пiдходи визначення рiвня цифрової трансформацiї бiзнес-структур; проаналiзовано основнi iнструментарiї побудови iнновацiйних бiзнес-моделей пiдприємств у контекстi iмплементацiї цифрових технологiй.