Факультет морського права (ФМП)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Факультет морського права (ФМП) за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 257
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Current state and development trends of international law in the context of economic and legal analysis of financial measures to combat cybercrime in the global environment(2022) Blikhar Viacheslav; Tsymbaliuk Mikhailo; Hreshchuk Halyna; Dostdar Ruslana; Kokhaniuk Tetiana; Krykavska Iryna; Бліхар В.; Цимбалюк М.; Грещук Г.; Достдар Р.; Коханюк Т.; Крикавська І.Метою статті є дослідження теоретичних засад та прикладних рекомендацій щодо розвитку міжнародного права в контексті економіко-правового аналізу фінансових заходів протидії кіберзлочинності в глобальному середовищі. На підставі результатів проведеного дослідження виявлено, що розвиток міжнародного права відбувається під впливом значних дестабілізуючих чинників правового, політичного, економічного та суспільного характеру й має значний вплив на фінансово-економічну систему країни, адже питома частка кіберзлочинів пов’язана зі вчиненням правопорушень у фінансово-економічній системі. Виявлено низький рівень ефективності міжнародного права при регулюванні правовідносин фінансово-економічного характеру в кіберпросторі. Доведено активізацію економічної злочинності у віртуальному середовищі. У результаті проведених досліджень країн Європейського Союзу та України щодо виявлення тенденцій міжнародного правового регулювання системи фінансових заходів протидії кіберризикам і кіберзагрозам сучасності, а також формування методів і заходів ведення боротьби з економічною кіберзлочинністю встановлено, що серед обраних для аналізу країн виділяється три групи, які характеризуються спільними ознаками: високорозвинуті країни (Австрія, Бельгія, Данія, Ірландія, Люксембург, Нідерланди, Німеччина, Португалія, Фінляндія, Швеція), які забезпечують високі стандарти міжнародного правового регулювання досліджуваної сфери; країни з посереднім рівнем розвитку (Словенія, Естонія, Іспанія, Латвія, Литва, Мальта, Польща, Франція, Словаччина, Чехія), де позиціонуються високі показники забезпечення захисту кіберпростору від злочинних посягань фінансово-економічного характеру, проте існують певні проблеми, що потребують вирішення; країни, що розвиваються (Болгарія, Греція, Італія, Кіпр, Румунія, Угорщина, Хорватія, Україна), у яких є істотні проблеми забезпечення кібербезпеки та економіко-правового регулювання системної протидії кіберризикам і кіберзагрозам, що виникають у фінансово-економічній сфері. Запропоновано шляхи посилення впливу міжнародного права на систему фінансових заходів протидії кіберзлочинності, а саме: удосконалення норм міжнародного права щодо підвищення рівня кібербезпеки фінансово-економічної сфери держави на основі інноваційного розвитку інформаційних технологій та конвергенції технологій штучного інтелекту; посилення міжнародного правового регулювання економічних аспектів діяльності та захисту виробників інформаційно-комунікаційних технологій; посилення захисту інформаційних потоків, що містять відомості про здійснення фінансово-економічних операцій, у кіберпросторі.Документ Digital innovations in the formation of sustainable development of the infrastructure complex of maritime transport(2021) Filipishyna Liliya; Lomakina Olena; Філіпішина Лілія Михайлівна; Ломакіна Олена АнатоліївнаРобота присвячена дослідженню сучасних тенденції впливу розвитку цифрових технологій на формування сталого розвитку інфраструктурного комплексу морського транспорту. Проведено аналіз особливостей розвитку морської галузі в умовах цифровізації економіки та включення світових портових операторів до процесів індустрії 4.0. Визначено сучасні макроекономічні тенденції та перспективи сталого розвитку морського транспорту України.Документ Impact of globalization processes on the administrative and territorial structure of Ukraine(2019) Dmytruk, IrynaУ статті застосована методологія системного аналізу нормативно-правової бази, яка покликана установити адміністративно-територіальний устрій. Досліджені зовнішні та внутрішні чинники впливу на територіальну реформу в Україні. Визначається вплив глобалізації на вказаний процес.Документ International code for the security of shipsand port facilities on measures to ensure the security of port facilities(2021) Nadtochiy, Iryna; Dubinskiy OlegДокумент Legal regulation of decentralization processes in Ukraine: problems and prospects(2020) Dmitruk, IrinaДокумент Parliamentarism as an institutions of modern democracy(2018) Lomzhets, Y.Документ Social and legal problems of discrimination by age in the medical field(2022) Gren Nataliia; Hutsuliak Olena; Dostdar Ruslana; Peresh Ivan; Roshkanyuk VadymДокумент Subjects of public administration: reforming the concept in Ukraine(2020) Holovko, Kateryna; Levchenko, Svitlana; Dubinskiy, OlegДокумент Theoretical and applied aspects of comprehending a new constitutional doctrine in Ukraine(2019) Holovko, Kateryna; Levchenko, Svitlana; Dubinskiy, OlegДокумент WEB.2 як принцип сучасної освіти = WEB.2 как принцип современного образования(2018-01-29) Федоренко, Т. М.; Федоренко, Г. М.; Федоренко, Т. Н.; Федоренко, Г. М.Розглядається проблема інформаційних і комунікаційних технологій як умова формування мережевих децентралізованих моделей навчання = Рассматривается проблема информационных и коммуникационных технологий как условие формирования сетевых децентрализованных моделей обучения.Документ Адміністративно-правове забезпечення ґендерної рівності проходження служби в Збройних Силах України(2020) Александрова, А. І.; Aleksandrova, A.; Сікорський, О. П.Тема магістерської роботи присвячена проблематиці інтегрування та забезпечення ґендерної рівності чоловіків і жінок під час проходження служби в ЗСУ. У зв’язку з цим, у роботі було досліджено теоретичний та практичний аспекти визнання, закріплення та реалізації принципів рівності чоловіків та жінок у секторі безпеки і оборони України із врахуванням ситуації збройної агресії проти України й необхідності розбудови ЗСУ за стандартами НАТО. Як наслідок, було досліджено загальні положення адміністративно-правового забезпечення ґендерної рівності під час проходження служби в ЗСУ, а також розглянуто міжнародні стандарти забезпечення ґендерної рівності з метою їх імплементації в законодавство України. Магістерська робота складається з трьох розділів. В першому розділі досліджено історико-правові аспекти становлення ґендерної рівності та охарактеризовано особливості забезпечення ґендерної рівності в ЗСУ як об’єкта адміністративно правового регулювання в цілому. В другому розділі розглянуто адміністративно-правові гарантії забезпечення ґендерної рівності проходження служби у ЗСУ, зокрема: проаналізоване правове регулювання забезпечення ґендерної рівності в ЗСУ, а також досліджено механізми реалізації ґендерної рівності в ЗСУ та розкрито особливості адміністративного і судового захисту. В третьому розділі охарактеризовано міжнародний досвід у сфері забезпечення ґендерної рівності у секторі оборони та його впровадження в Україні. Результати роботи або окремих положень представлені до практичного застосування щодо подолання прогалин чинного законодавства в частині забезпечення ґендерної рівності в ЗСУ, а також у практичному застосуванні деяких положень роботи щодо подолання дискримінації за ознакою статі у сфері безпеки і оборони. Список використаних джерел містить 110 найменувань. Загальний обсяг роботи – 96 сторінок.Документ Адміністративно-правове регулювання обмеження монополізму та недобровісної конкуренції в Україні(2020) Кучера, Марина Олегівна; Kuchera, Marina Olegivna; Федоренко, Т. М.У роботі охарактеризовано правові особливості, порядок здійснення, процедуру регулювання, сутність та зміст адміністративно-правового регулювання обмеження монополізму та недобросовісної конкуренції в Україні. Досліджено нормативно-правову базу та теоретичний матеріал, які регулюють монополізм та недобросовісну конкуренцію.У роботі визначено значимість регулювання діяльності природних монополій в сучасних ринкових процесах, висвітлено форми реалізації контролюючої функції за діяльністю суб'єктів природних монополій. Також досліджено питання про сучасний механізм правового (законодавчого) регулювання діяльності різних сфер природних монополій та особливостей адміністративного порядку захисту конкуренції. Запропоновані теоретичні рекомендації щодо удосконалення чинного законодавства, а також програм і стратегій, які необхідні Україні для ефективного регулювання обмеження монополізму та недобросовісної конкуренції. У першому розділі «Характеристика економічного монополізму та конкуренції як об’єктів адміністративно-правового регулювання в Україні» здійснено теоретичний огляд термінології за темою, з’ясовано стан дослідження монополізму та конкуренції, висвітлено різні підходи до вивчення економічного монополізму та конкуренції як особливої сфери економічних відносин, визначено роль та функції даного інституту. У другому розділі «Особливості антимонопольного регулювання господарської діяльності» проведено аналіз чинного законодавства в частині захисту економічної конкуренції, досліджено діяльність Антимонопольного комітету України, проаналізовано специфіку адміністративно-правового регулювання економічної діяльності. У третьому розділі «Практичний аналіз регулювання обмеження монополізму та недобросовісної конкуренції в Україні» представлені основні проблеми сучасного монополізму та запропоновано напрямки вдосконалення вітчизняного законодавства щодо забезпечення економічної конкуренції.Документ Документ Адміністративно-правові аспекти взаємодії центральних органів виконавчої влади і громадянського суспільства(2020) Бараненко Д. В.; Baranenko D. V.У статті досліджено адміністративно-правові аспекти взаємодії центральних органів виконавчої влади і громадянського суспільства. Підкреслено, що громаянське суспільство є невід’ємним елементом сучасного демократичного і правового суспільства. Громадянське суспільство можна розглядати як сукупність різних зв’язків і відносин між людьми з метою як найповнішого задоволення різних інтересів: культурних, комунікативних, освітніх, економічних. Інтереси кожної людини, реалізація яких дозволяє задовольняти індивідуальні (групові, корпоративні) потреби, і будуть приватними інтересами. Наголошено, що центральні органи виконавчої влади є найбільш розгалуженою ланкою системи виконавчої влади, яка володіє достатніми повноваженнями в частині реалізації прав, свобод і законних інтересів громадян. Водночас саме центральні органи виконавчої влади є найменш підконтрольними населенню, яке відповідно до Конституції є єдиним джерелом влади. Громадянське суспільство здійснює вплив на центральні органи виконавчої влади на всіх етапах прийняття та реалізації публічно-управлінських рішень. Зазначено, що участь громади в управлінні публічними справами, у владній діяльності визначається як критерій ефективності діяльності центральних органів виконавчої влади при її оцінці. Побудова системи центральних органів виконавчої влади за європейськими стандартами передбачає налагодження взаємодії між владою в усіх сферах суспільного життя і громадськістю, усунення адміністративних перешкод і створення максимально сприятливих умов для самореалізації народу, забезпечення вільної реалізації свобод громадян у сфері власності та надійний правовий захист життєдіяльності соціуму. Визначено, що в нашій державі на сучасному етапі розвитку правової системи потребують активізації такі аспекти діалогу громадськості та центральних органів виконавчої влади: налагодження взаємодії шляхом удосконалення функціонування центральних органів виконавчої влади; активізація діалогу шляхом забезпечення можливості громадянам брати участь в управлінні державними справами; використання новітніх інформаційних технологій для удосконалення врядування; посилення комунікативної діяльності центральних органів виконавчої влади; подолання корумпованості чиновницького апарату.Документ Адміністративно-правові засади проходження служби у підрозділах Морської піхоти Військово-Морських Сил України(2020) Александров, В. А.; Aleksandrov, V.; Сікорський, О. П.Тема магістерської роботи присвячена проблемі організації та діяльності підрозділів Морської піхоти ВМС України відповідно до стандартів НАТО. У зв’язку з цим, в роботі було досліджено теоретичний та практичний аспекти проходження служби у підрозділах Морської піхоти ВМС України, із врахуванням особливостей відродження даного виду збройних сил України після анексії Автономної Республіки Крим Російською Федерацією. Як наслідок, було досліджено адміністративно-правові засади проходження служби у підрозділах Морської піхоти ВМС України, а також розглянуто основні положення щодо організації та діяльності підрозділів Морської піхоти і підготовці особового складу відповідно до стандартів НАТО. В цілому магістерська робота складається з трьох розділів. В першому розділі досліджено історико-правові аспекти становлення Морської піхоти на теренах України, дано визначення служби у Морській піхоті ВМС України та розглянуто зміст і структура адміністративно-правового інституту служби у Морській піхоті ВМС України в цілому. В другому розділі встановлений адміністративно-правовий порядок проходження служби у підрозділах Морської піхоти ВМС України, зокрема: проаналізовані адміністративно-правові вимоги до професійної підготовки військовослужбовців Морської піхоти ВМС України, а також охарактеризований порядок зарахування на службу та припинення служби у підрозділах Морської піхоти ВМС України. В третьому розділі досліджено організаційно-правові гарантії проходження служби у підрозділах Морської піхоти ВМС України. Результати роботи або окремих положень представлені з метою пошуку оптимальних шляхів розвитку та запровадження нової Воєнної доктрини України відповідно до стандартів НАТО в цілому, а також у практичному застосуванні щодо подолання прогалин чинного законодавства в частині забезпечення безпеки і оборони підрозділами Морської піхоти ВМС Збройних Сил України. Список використаних джерел містить 61 найменування. Загальний обсяг роботи – 74 сторінок.Документ Адміністративно-правові засади інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності центральних органів виконавчої влади(2020) Бараненко Д. В.; Дідківська Г. В.; Baranenko D. V.; Didkivska H. V.У статті досліджені адміністративно-правові засади інформаційно-аналітичного забез¬печення діяльності центральних органів виконавчої влади. Підкреслено, що узагальнення теоретичних основ інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності центральних орга¬нів виконавчої влади дозволило уточнити, що його удосконалення має здійснюватися на основі архітектурного підходу до проектування інформаційних систем і поєднання інфор¬маційно-аналітичної діяльності центральних органів виконавчої влади з технологіями е-урядування. Відповідно до даного підходу власне інформаційно-аналітична система централь¬них органів виконавчої влади характеризується як сукупність технологічних, процедурних, сер¬вісних, користувацьких елементів, що, базуючись на інформаційно-комунікаційних технологіях, використовує комплекс методів збору та обробки інформації із зовнішніх та внутрішніх джерел з метою забезпечення центрального органу виконавчої влади вичерпною інформацією, необ¬хідною для прийняття та реалізації публічно-управлінських рішень і надання адміністратив¬них послуг. Запропоновано визначення інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності центральних органів виконавчої влади як особливого виду діяльності, що здійснюється інфор¬маційно-аналітичними підрозділами цих органів на базі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій та передбачає збирання, обробку, аналіз інформації з метою отримання даних, які лягають в основу реалізації публічно-управлінських рішень і надання адміністративних послуг. Визначено, що вихідним елементом проектування інформаційно-аналітичної системи цен¬тральних органів виконавчої влади та їх інтеграції в інформаційно-аналітичну систему публіч¬ного управління є оцінка стану інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності централь¬них органів виконавчої влади та інформаційної готовності до впровадження окремих модулів або технологій е-урядування в країні. Розвинуто методичні положення щодо оцінки стану інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності центральних органів виконавчої влади, які містять групування оціночних показників (показники використання інформаційних технологій підприємствами та населенням, показники стану впровадження систем е-урядування; показ¬ники електронної готовності діяльності центральних органів виконавчої влади та інформацій¬ної відкритості; показник рівня використання інформаційно-аналітичних технологій).Документ Адміністративні послуги в Україні: адміністративно-правовий аспект(2020) Батаріна, А. В.; Batarina, A.; Достдар Р. М.Тема магістерської роботи присвячена розкриттю проблемних питань, які виникають під час надання адміністративних послуг. У зв’язку з цим, в роботі було досліджено теоретичний та практичний аспекти розвитку сфери надання адміністративних послуг в Україні.Як наслідок було здійснено аналіз правового регулювання у сфері надання адміністративних послуг в Україні, охарактеризовано порядок надання адміністративних послуг з метою надання удосконалення вже існуючих адміністративних послуг в цілому. В цілому магістерська робота складається з трьох розділів. В першому розділі досліджено історичні аспекти встановлення та розвитку сфери адміністративних послуг в Україні, розкрито зміст та проаналізовано нормативо-правове регулювання адміністравтиних послуг в Україні. В другому розділі розглянуто види та порядок надання адміністравтиних послуг в Україні, а також охарактеризовано повноваження суб’єктів, які надають адміністративні послуги. В третьому розділі охарактеризовано міжнародний досвід надання адміністративних послуг та шляхи удосконалення національного законодавства в даній сфері. Результати роботи або окремих положень представлені до практичного застосування під час визначення поняття адміністративної послуги та вироблення шляхів удосконалення правового регулювання надання адміністративних послуг в України. Список використаних джерел містить 126 найменувань. Загальний обсяг роботи – 102 сторінки.Документ Адміністративні та дисциплінарні проступки на транспорті та відповідальність за їх скоєння(2013) Дубинський, О. Ю.Документ Азовське море та Керченська протока в контексті концепції морської політики України(2010) Дмитриченко, І. В.Проаналізовано питання щодо встановлення державного кордону між Україною та Росією в Азовському морі та Керченській протоці.Документ Азовське море і Керченська протока: становлення правового режиму та делімітація морських кордонів(2012) Дмитриченко, І. В.У статті розглянуто особливості становлення правового статусу і режиму Азовського моря і Керченської протоки після розпаду СРСР. Наведено аналіз основних етапів переговорного процесу щодо делімітації державних кордонів між Україною та Російською Федерацією в Азовському морі та Керченській протоці