Магістерські роботи (ТООтаПС)
Постійне посилання зібрання
У зібранні розміщено магістерські дисертації на здобуття ступеня магістра
Переглянути
Перегляд Магістерські роботи (ТООтаПС) за Автор "Болотникова Т. Г."
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Методика розвитку координаційних здібностей юних акробатів 7-8 років(2022) Писаренко, К. О.; Болотникова Т. Г.Значимість координаційної та психомоторної підготовки, як окремої складової у структурі тренувального процесу, неодноразово підкреслювалася на сучасному етапі в дослідженнях вітчизняних та зарубіжних авторів, особливо у видах спорту, пов'язаних із складною технікою. Оскільки спортивна акробатика є складно-координаційним видом спорту, якому властива швидкість виконання технічних дій, швидкість мислення, здатність виявляти найкращі психологічні та фізичні якості у напруженій ситуації, тому розвиток координаційних здібностей є пріоритетним направленням у підготовці акробатів, особливо дітей семи-восьмирічного віку. Координаційні здібності забезпечують точне відтворення, диференціювання просторових, силових та тимчасових параметрів рухів, орієнтування та швидке реагування у складних умовах, узгодження та перебудова рухової діяльності, а також розвивають почуття ритму та вміння зберігати рівновагу. Відносно дитячого спорту виділяють такі найбільш значні можливості у процесі управління руховими діями як здатність до реагування, здатність до рівноваги, орієнтаційна здатність, диференційована здатність, різновидами якої є здатність до диференціювання просторових, тимчасових та силових параметрів рухів, ритмічна здатність, систематичне тренування яких призводить до розвитку координаційних здібностей та високих спортивних результатів.Документ Особливості профілактики травматизму та психоемоційного відновлення після ушкодження опорно-рухового апарату спортсменів зі стрибків на батуті(2021) Іваненко, А. В.; Болотникова Т. Г.Багаторічне вивчення локалізації та характеру травматичних пошкоджень опорно-рухового апарату при заняттях спортом виявило, що найбільш частою і найбільш серйозною травмою є пошкодження колінних суглобів (більше 50 %). Складні анатомічні і біомеханічні умови функціонування колінного суглоба, а також велике фізичне навантаження, особливо при опорі ноги з обертанням, роблять його пошкодження найбільш частими. Поширеність ушкоджень колінного суглоба у деяких видах спорту дуже висока; аналіз літератури та матеріалів досліджень показує, що найбільша кількість травм нижніх кінцівок серед представників різних видів спорту, спостерігається у спортсменів, які займаються стрибками на батуті. Травми опорно-рухового апарату є основною причиною перерви в тренувальному процесі, що відповідно веде до стійкого зниження рівня фізичної працездатності і якості життя спортсменів. Оцінка клінічного стану спортсменів з травмами нижніх кінцівок традиційно проводиться з урахуванням двох основних чинників: больових відчуттів і функціональних можливостей ураженого суглоба і нижніх кінцівок в цілому. Для об'єктивної оцінки клініко функціонального статусу спортсменів запропоновані численні клінічні, біомеханічні та електроміографічні методики. Однак жодна з них не дозволяє отримати уявлення про те, наскільки травма обмежує життєдіяльність спортсмена. Одним з нових критеріїв ефективності лікування, що отримали в останні роки широке поширення, є дослідження показників якості життя, котра є інтегральною характеристикою певних станів організму: фізичного, психологічного, емоційного і соціального, заснована на суб'єктивному сприйнятті особистості. Оцінка якості життя дозволяє тренеру та спортсмену здійснювати постійний моніторинг впливу засобів відновлення. Поєднані пошкодження структур колінного суглоба у представників стрибків на батуті представляють особливий вид патології, що вимагає спеціального відновлення. Одним з основних засобів батутистів є різні види фізичних вправ. Разом з тим, методика фізичної та психічного відновлення, а також їх вплив на якість життя спортсменів, особливо при поєднаних пошкодженнях, знаходиться в процесі постійного вивчення. Тому розробка, наукове обґрунтування та впровадження програми фізичної та психологічного відновлення є актуальним.Документ Особливості психологічної підготовки важкоатлетів у змагальному періоді спортивного тренування(2021) Гримак, А. С.; Болотникова Т. Г.Як будь-який олімпійський вид спорту, важка атлетика, в основі якої лежить виконання вправ з підняття штанги над головою, має на меті досягнення її спортсменами найвищого результату. На сьогоднішній день, для здобуття перемоги, важкоатлету, окрім розвитку фізичних якостей, потрібні і певні особистісні якості, і певні психічні ресурси, які формуються у процесі психологічної (психічної) підготовки. Психологічна підготовка спортсменів олімпійських видів спорту загалом і важкої атлетики, зокрема, дуже важлива і мало вивчена в даний час. Повноцінну підготовку важкоатлетів до постійно збільшуючих фізичних навантажень, допомогу у складних ситуаціях, що виникають як під час тренувань, так і під час змагань, а також психологічну стійкість під час виступу можуть реалізувати професійні психологи та психотерапевти. Однак не кожна спортивна школа, спортивний клуб може залучати до роботи психологів, при цьому психологічна підготовка спортсменів, здебільшого, лягає на плечі тренерів. Знання випускниками спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» особливостей психологічної підготовки та методики оцінки компонентів психіки спортсменів допоможе побудувати шлях професійного зростання як вихованців-спортсменів, так і педагогів-тренерів.Документ Психологічна підготовка висококваліфікованих шахістів методами психорегуляції на етапі спортивного вдосконалення(2022) Горощенко, Д. В.; Болотникова Т. Г.У всьому світі не перестає зростати інтерес до шахової гри. Збільшується кількість людей, для яких шахи стають професією. Можна сказати що шахи відіграють історичну роль у житті людства, збагачуючи її унікальними емоційними переживаннями, яких не може дати жодний інший вид діяльності. Гра в шахи дає можливість молоді реалізувати потреби в змаганнях на рівні розумової діяльності. Задоволення цієї потреби сприяє гармонійному розвитку особистості. В роботі представлено експериментальне обґрунтування психологічної підготовки висококваліфікованих шахістів на етапі спортивного вдосконалення за рахунок впровадження методів саморегуляції. На основі логіко-змістовного аналізу вітчизняної та зарубіжної літератури з проблеми дослідження, систематизовані знання про психологічну підготовку спортсменів, шахістів зокрема, підібрані методи психорегуляції на етапі спортивного вдосконалення. Розроблена методика складається з комплексу вправ нервово-м’язової релаксації, аутогенних тренувань, автосугестії, спрямованих на підвищення ефективності тренувальної діяльності висококваліфікованих шахістів на етапі спортивного вдосконалення; матеріали дослідження, а також висновки можуть бути використані в діяльності тренерів з шахів під час роботи із висококваліфікованими спортсменами-шахістами.