Кафедра теоретичних основ олімпійського та професійного спорту (ТООтаПС)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра теоретичних основ олімпійського та професійного спорту (ТООтаПС) за Ключові слова "017 ''Фізична культура і спорт''"
Зараз показуємо 1 - 20 з 32
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Аналіз випадків раптової смерті в спорті та рекомендовані заходи з їх попередження(2022) Лєшан, Г. Г.; Марцінковський І. Б.Однією з умов розвитку сучасного цивілізованого суспільства є турбота про збереження, зміцнення і покращення здоров’я людини з метою збільшення активної тривалості життя. Одним із напрямків збереження і зміцнення здоров’я людини є заняття фізичною культурою і спортом. Оздоровча направленість системи фізичного виховання можлива при обов'язковому лікарському контролі за тими, хто займається фізичною культурою та спортом. Попри постійний лікарський контроль спортсменів та фізкультурників, час від часу в засобах масової інформації появляються повідомлення про випадки раптової смерті спортсменів. Смерть будь-якої людини, а тим більше молодого, здорового спортсмена чи спортсменки, є трагедією, завжди має суспільний розголос, створює негативне тло у заходах поширення фізичної культури і спорту. Факти раптової смерті здорових, фізично розвинених людей, у тому числі й спортсменів, здавна дивувало пересічних громадян, а медиків цікавило, що стало причиною цієї смерті та які зміни в організмі стали підґрунтям її виникнення. Найбільше привертала увагу раптова смерть і зміни з боку серця. Мета дослідження – збір інформації випадків раптової смерті у спортсменів, науковий аналіз літератури з цього питання та розробка рекомендацій тренерам-педагогам і спортсменам для унеможливлення подібних випадків на тренуваннях та показових виступах атлетів. Завдання дослідження зумовлене поставленою метою і передбачає: 1. збір інформації випадків раптової смерті у спортсменів різних спортивних спеціалізацій з доступних джерел за останні десятиліття; 2. вивчення стану проблеми дослідження та науковий аналіз літератури з питань раптової смерті та нетравматичної раптової смерті спортсменів; 3. виділити основні причини раптової смерті серед спортсменів;4. запропонувати рекомендації щодо сучасних методів попередження трагічних випадків серед осіб, які займаються фізичним вдосконаленням під час тренувальної підготовки і показових виступів. Наукова новизна дослідження полягає у систематизації й ретроспективному аналізі відомих фактів раптової смерті спортсменів різних спеціалізацій та узагальнення рекомендацій з попередження подібних випадків серед спортсменів.Документ Важливість інституту спонсорства для розвитку неолімпійських видів спорту, на прикладі змішаних єдиноборств ММА(2023) Погорілий М. І.; Деркач В. М.Проаналізовано теоретичні та практичні основи розвитку спонсорської діяльності у сфері спорту; узагальнено основні напрямки спонсорської допомоги у сфері спорту; узагальнено пропозиції та рекомендації щодо розвитку спонсорської діяльності у сфері спорту в Україні.Документ Вплив засобів спорту на психофізіологічний стан внутрішньо переміщених осіб в Україні (на прикладі футболу)(2023-12-28) Сидоров Д. Ю.; Кувалдіна О. В.У дослідженні розглянути вплив використання засобів спорту на психофізіологічний стан внутрішньо переміщених осіб (ВПО) в Україні в умовах сьогодення. Внаслідок складної воєнної, соціально-політичної та економічної ситуації в українському суспільстві з’явилися значна кількість людей, вимушених залишати місця свого постійного проживання. Кількість внутрішньо переміщених осіб за даними Міністерства соціальної політики України станом на 3 січня 2023 року становить 4857200 осіб, з яких понад 3,5 млн. осіб перемістилися після 24 лютого 2022 року. Схвалено розпорядження Кабінету Міністрів України від 7 квітня 2023 р. № 312-р «Стратегія державної політики щодо внутрішньо переміщення на період до 2025 року», яка передбачає створення умов для отримання психологічної допомоги і реабілітації внутрішньо переміщених осіб, зокрема дітей та організації психосоціальної підтримки на робочому місці для осіб, що працевлаштувалися за новим місцем проживання, а також залучення внутрішньо переміщених осіб до занять активністю та спортом, як засобу психічного та фізичного здоров’я. Футбольні проєкти в Україні ще не мають стабільної форми, постійно реформуються, щоб знайти найкращі можливості об’єднати членів суспільства, в тому числі переселенців. Попри існування значної кількості футбольних клубів та асоціацій, які приймають футбольні проєкти (“Play away, play everywhere”, “Відкриті уроки футболу”, “Навколо футболу”, “Unite for piece” та інші) вплив занять футболом на психофізіологічний стан внутрішньо переміщених осіб в Україні досліджено недостатньо, і деякі аспекти потребують уточнення та доповнення.Документ Відбір юних спортсменів у кікбоксингу на етапі попередньої базової підготовки(2022) Гусєв, В. В.; Адаменко О. О.У кваліфікаційній роботі здійснено науково-теоретичне обґрунтування комплексної методики відбору юних кікбоксерів на етапі попередньої базової підготовки. Здійснено теоретичний аналіз літератури з проблем відбору у кікбоксингу на етапі попередньої базової підготовки. Розкрито особливості підготовки юних спортсменів у кікбоксингу. На основі моніторингу проблем оцінки перспективності розроблено комплексну методику відбору юних кікбоксерів на етапі попередньої базової підготовки.Документ Динаміка показників підготовленості кваліфікованих баскетболістів упродовж річного макроциклу(2023) Цикалюк О. О.; Деркач В. М.У роботі висвітлено результати дослідження, головною метою якого було встановити динаміку показників різних сторін підготовленості кваліфікованих баскетболістів – членів команди Вищої ліги України – МБК «Ніко-Баскет» – упродовж річного макроциклу підготовки 2023–2024 рр.. Визначення рівня спеціальної фізичної та технічної підготовленості баскетболістів проводилось за допомогою тестів, а сааме тестування швидкісної і вибухової сили, спеціальної витривалості, частоти рухів, орієнтування в просторі та технічних прийомів. Тестування проводилося п'ятиразово під час різних періодів річного макроциклу. В дослідженні брали участь 18 кваліфікованих баскетболістів. Отримані результати дали змогу виявити загальні тенденції змін спеціальної фізичної та технічної підготовленості кваліфікованих баскетболістів упродовж річного макроциклу, удосконалити контроль рівня спеціальної фізичної та технічної підготовленості кваліфікованих баскетболістів, доповнити інформацію стосовно структури і змісту змагальної та тренувальної діяльності кваліфікованих баскетболістів. Встановлено, що у підготовці баскетболістів використовується «одноциклова» побудова тренувального річного циклу, тобто виділяють один загально-підготовчий, спеціально-підготовчий, один змагальний та один перехідний періоди. Рівень підготовленості гравців команди за параметрами навчально-тренувальної та змагальної діяльності упродовж першої половини річного макроциклу відрізняється: більшість показників відповідають нормативним значенням тільки під час змагального періоду. Між параметрами навчально-тренувальної та змагальної діяльності кваліфікованих баскетболістів виявлено статистичні взаємозв’язки.Документ Дослідження цінностей стейкхолдерів спортивних проєктів з бадмінтону(2022) Шундяк, А. В.; Shundiak, Anastasia Vasilievna; Савіна О. Ю.До магістерської наукової роботи «Дослідження цінностей стейкхолдерів спортивних проєктів з бадмінтону». Магістрант: Шундяк Анастасія Василівна. Керівник: к.т.н, доцент Савіна Оксана Юріївна. Магістерська наукова робота присвячена вивченням цінностей стейкхолдерів спортивних проєктів з бадмінтону. Об’єкт дослідження – процеси цілісно-орієнтовне управління спортивними проєктами з бадмінтону в закладах фізичної культури. Мета роботи - науково-теоретичне обґрунтування ціннісно-орієнтованого управління спортивними проєктами з бадмінтону та розробка шляхів підвищення управління такими проєктами. Практичне значення – результати дослідження можуть бути застосовані у різних практичних сферах, пов’язаних із функціонуванням та розвитком системи управління сферою фізичної культури та спорту на всіх рівнях. Пояснювальна записка магістерської роботи складається зі вступу, трьох розділів, висновків та додатку. У вступі зазначається актуальність теми та проводиться короткий огляд поставленої задачі. У першому розділі розглядаються стан системи управління бадмінтоном. У другому розділі зазначаються методи дослідження особливостей управління спортивними проєктами закладами фізичної культури та спорту. Третій розділ присвячений шляхам підвищення ефективності управління стейкхолдерами спортивних проєктів закладу фізичної культури та спорту. У висновках проводиться аналіз проведеної роботи та отриманих результатів.Магістерська наукова робота містить 61 сторінку (без додатків), містить 9 таблиць i 8 рисунки та 1 графік. У бiблioграфiї подано 24 джерела, з них – 6 публікацій зарубіжних авторів та 4 додатки.Документ Медико-біологічні і психологічні аспекти підготовки спортсменів-ветеранів(2023-12-26) Кім Олександра Валеріївна; Рибак Олег ЮрійовичМетою дослідження обрано вивчення медико-біологічних та психологічних особливостей підготовки й оздоровлення спортсменів-ветеранів похилого віку. Із 446 потенційно релевантних літературних джерел після аналізу назв і рефератів за критеріями відповідності та типом статті, перевірки повних текстів за типом і результатами, а також консультацій з експертами і співавторами до прикінцевої загальної вибірки було зараховано 55 джерел. Для досягнення поставленої мети застосовано порівняльний теоретичний аналіз, конкретизацію й узагальнення даних наукової, методичної літератури і контенту мережі Інтернет, індукцію і дедукцію. Проведений аналіз літературних джерел показав, що переважна більшість авторів розглядали особливості підготовки ветеранів віком до 35–40 років, а специфіка роботи з спортсменами похилого віку й оздоровчий ефект від занять спортом залишилися поза увагою. Вивчено вікові зміни в організмі літніх осіб, викликані процесами старіння і зниженням їх фізичної активності. Доведено сприятливий вплив фізичної активності і занять ветеранським спортом на зміцнення і збереження здоров’я, запобігання так званим хворобам цивілізації і психічним стресам, на задоволення від життя, його тривалість і якість. Виявлено, що традиційні підходи до підготовки молодих спортсменів в олімпійському і професійному спорті не можуть бути безпосередньо перенесені на підготовку літніх спортсменів-ветеранів без урахування основних медико-біологічних та психологічних особливостей їхнього організму, без адаптації тренувальних навантажень до фізичного стану, рівня підготовленості і можливих медичних проти показів до занять певними видами рухової активності. Доцільно також ураховувати їх преференції стосовно добору напрямку фізичних навантажень і виду спорту. Розглянено особливості виконання і вплив на організм ветеранів фізичних навантажень аеробного і силового характеру, а також вправ на гнучкість, координацію і на розслаблення. Сформульовано основні принципи планування тренувальних навантажень для спортсменів похилого віку, медичного і педагогічного контролю за їх організмом і можливі протипокази до занять певними видами спорту, а також вимоги безпеки при проведенні занять, і рекомендації щодо організації харчування спортсменів старших вікових груп. Урахування виявлених нами вікових медико-біологічних і психологічних змін в організмі спортсменів-ветеранів похилого віку та розроблених нами рекомендацій і принципів планування і контролю тренувальних навантажень, безпеки проведення занять та головних правил харчування дасть змогу вдосконалити систему їхньої спортивної підготовки, а також забезпечити зміцнення здоров’я, підтримання професійної придатності, соціальної незалежності, продовження тривалості та якості їхнього життя.Документ Методика розвитку витривалості у бігунів 16-17 років на довгі дистанції(2022) Гостєва, Д. В.; Деркач В. М.До магістерської наукової роботи «Методика розвитку витривалості у бігунів 16-17 років на довгі дистанції». Магістрант: Гостєва Діана Володимирівна Керівник: – к.ф.в.іс., доцент кафедри ФВіС Деркач Віктор Миколайович. Магістерська наукова робота присвячена методиці та розвитку витривалості бігунів. Об’єкт дослідження – навчально-тренувальний процес у бігунів 16-17 років, спрямований на розвиток витривалості. Мета роботи – перед проведенням досліджень всі спортсмени які брати участь у дослідженнях пройшли медичне обстеження та отримали дозвіл у Миколаївському фізкультурно-оздоровчому диспансері. На кожного спортсмена була заведена індивідуальна медична картка, з фіксуванням даних про фізичний стан та антропометричні та фізіологічні зміни. Також було отримано дозвіл батьків на проведення під час тренувального процесу педагогічного експерименту. Практичне значення – висновки з роботи і результати педагогічного експерименту дозволяють підвищити ефективність процесу розвитку витривалості у бігунів 16-17 років, що спеціалізуються в бігу на довгі дистанції. Пояснювальна записка магістерської роботи складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків та додатку. У вступі визначається актуальність теми та проводиться короткий огляд поставленої задачі. У першому розділі розглядаються теоретичні аспекти розвитку витривалості у бігунів старшого юнацького віку. У другому розділі проводиться методика та дослідження витривалості у спортсменів 16-17 років. У третьому розділі розвиток витривалості у бігунів старшого юнацького віку на довгі дистанції. Четвертий розділ присвячений результатам розвитку витривалості у бігунів старшого юнацького віку на довгі дистанції. У висновках проводиться аналіз проведеної роботи та отримання результатів. Магістерська наукова робота містить 75 сторінок (без додатків), 11 таблиць, 32 джерел, 2 додаток.Документ Методика розвитку координаційних здібностей юних акробатів 7-8 років(2022) Писаренко, К. О.; Болотникова Т. Г.Значимість координаційної та психомоторної підготовки, як окремої складової у структурі тренувального процесу, неодноразово підкреслювалася на сучасному етапі в дослідженнях вітчизняних та зарубіжних авторів, особливо у видах спорту, пов'язаних із складною технікою. Оскільки спортивна акробатика є складно-координаційним видом спорту, якому властива швидкість виконання технічних дій, швидкість мислення, здатність виявляти найкращі психологічні та фізичні якості у напруженій ситуації, тому розвиток координаційних здібностей є пріоритетним направленням у підготовці акробатів, особливо дітей семи-восьмирічного віку. Координаційні здібності забезпечують точне відтворення, диференціювання просторових, силових та тимчасових параметрів рухів, орієнтування та швидке реагування у складних умовах, узгодження та перебудова рухової діяльності, а також розвивають почуття ритму та вміння зберігати рівновагу. Відносно дитячого спорту виділяють такі найбільш значні можливості у процесі управління руховими діями як здатність до реагування, здатність до рівноваги, орієнтаційна здатність, диференційована здатність, різновидами якої є здатність до диференціювання просторових, тимчасових та силових параметрів рухів, ритмічна здатність, систематичне тренування яких призводить до розвитку координаційних здібностей та високих спортивних результатів.Документ Моделювання техніко-тактичної діяльності гравців молодіжних команд з міні-футболу(2023-12-26) Шадурський Олексій Андрійович; Болотникова Тетяна ГрогорівнаВивчено сучасний стан спортивної підготовки та педагогічного контролю за техніко-тактичною діяльністю у міні-футболі. Виявлено теоретичні та практичні підстави для розробки та реалізації технології педагогічного контролю за техніко-тактичною діяльністю гравців команди з міні-футболу, яка ґрунтується на модельних характеристиках рівня техніко-тактичної підготовленості гравців та команди. Розроблено модельні характеристики змагальної техніко-тактичної діяльності молодіжних команд з міні-футболу й експериментально обґрунтовано науково-практичні рекомендації щодо реалізації педагогічного контролю за їхньою змагальною діяльністю.Документ Мотивація розвитку масового спорту та залучення людей до регулярної оздоровчої фізичної активності у системі мережі центрів фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх»(2022) Суслова, О. М.; Suslova, O. M.; Деркач В. М.Суслова О. М. Мотивація розвитку масового спорту та залучення людей до регулярної оздоровчої фізичної активності у системі мережі центрів фізичного здоров'я населення "Спорт для всіх". – Рукопис Кваліфікаційна робота на здобуття ступеня вищої освіти «магістр» за спеціальністю 017 «Фізична культура і спорт». – Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова. Кафедра Теоретичних основ олімпійського та професійного спорту. – Миколаїв, 2022. – 82 с. Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню мотивації розвитку масового спорту. Окрема увага приділяється питанню залучення населення до регулярної фізичної активності, використовуючи досвід роботи мережі центрів фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх». У магістерській роботі проведено соціологічне дослідження за допомогою опитування учасників спортивно-масових та фізкультурно- оздоровчих заходів, з метою визначення рівня вмотивованості занять масовим спортом. Вагомим є те, що робота містить рекомендації щодо покращення рівня мотивації населення, які можуть бути використані в роботі центрів фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх».Документ Оптимізація засобів спортивного тренування юних спортсменів з порушеннями опорно-рухового апарату на етапі початкової підготовки(2023-12-27) Дацюк Ілля Анатолійович; Болотникова Тетяна ГригорівнаСучасні результати досліджень свідчать про порушення опорно-рухового апарату у юних спортсменів. Причини порушень постави, склепіння стопи у спортсменів-початківців пов’язують з недостатньою увагою тренерів, батьків до стану та зміцнення опорно-рухового апарату дітей, підвищення рівня здоров’я. До причин появи порушень опорно-рухового апарату у спортсменів-початківців також відносять форсування підготовки (значні навантаження на опорно-руховий апарат), застосування одноманітних тривалих навантажень, не врахування вікових особливостей дітей та підлітків. Важливість вирішення проблеми виявлення, своєчасної корекції постави у спортсменів-початківців пов’язано з тим, що у них спостерігаються відхилення в дихальній, серцево-судинній системах, що унеможливлює проведення повноцінного тренувального процесу. І головне – не вирішує завдань покращення фізичного здоров’я, фізичного розвитку. Встановлено зв’язок порушень постави у школярів з життєвою ємністю легень (p<0,01) розумової працездатністю (p<0,01), також зазначено, що високий рівень поширеності порушень опорно-рухового апарату у дітей та підлітків вимагає значної уваги фахівців. При поглиблених оглядах лікарі діагностують порушення опорно-рухового апарату у 75–80 % підлітків [4]. Таким чином, наукова проблема формується з протиріччя: кількість спортсменів-початківців з порушеннями постави зростає, що, відмічають вчені, досліджуючи початковий етап підготовки в багатьох видах спорту, а сучасні методики, засоби спортивного тренування щодо підвищення ефективності тренувального процесу юних спортсменів з порушеннями опорно-рухового апарату – недосконалі, що потребує досліджень та уваги науковців до цієї проблеми.Документ Особливості психологічного супроводу висококваліфікованих фехтувальників в змагальному періоді(2022) Шилова, О. Є.; Shilova, Oleksandra Evgenivna; Кувалдіна О. В.До магістерської наукової роботи «Особливості психологічного супроводу висококваліфікованих фехтувальників в змагальному періоді». Магістрант: Шилова Олександра Євгенівна. Керівник: канд. наук з фізич. виховання та спорту, доцент Кувалдіна Ольга Володимирівна. Магістерська наукова робота присвячена вивченням особливостей психологічного супроводу висококваліфікованих фехтувальників. Об’єкт дослідження – психологічна підготовка та психологічний супровід кваліфікованих фехтувальників. Мета роботи – вивчення особливостей та закономірностей реалізації психологічної підготовки та здійснення психологічного супроводу кваліфікованих фехтувальників. Перед початком дослідження від всіх тренерів та спортсменів отримані письмові згоди на участь їх підопічних у експериментальному психологічному та психофізіологічному дослідженні з науковою метою. Практичне значення – отримані дані будуть корисними для тренерського штабу та провідних висококваліфікованих спортсменів для того, щоб за допомогою тренувальних та позатренувальних підходів мати можливість оптимізувати психофізіологічний стани. У випадках, коли необхідна допомога спортивного психолога або психотерапевта спрямувати спортсменів отримати психологічну допомогу та визначити індивідуальні прийоми щодо уникнення непередбачених впливів, збиваючих факторів для покращення фізичної працездатності, яка, в свою чергу, дозволить підвищити ефективність тренувального та змагального процесів. Пояснювальна записка магістерської роботи складається зі вступу, трьох розділів, висновків та додатку. У вступі зазначається актуальність теми та проводиться короткий огляд поставленої задачі.У першому розділі розглядаються теоретичні аспекти особливостей психологічного супроводу кваліфікованих фехтувальників. У другому розділі зазначаються методи дослідження індивідуальних психологічних та психофізіологічних особливостей фехтувальників високої кваліфікації. Третій розділ присвячений результатам досліджень провідних індивідуальних психологічних та психофізіологічних якостей кваліфікованих фехтувальників та виявлення взаємозв’язку між ними. У висновках проводиться аналіз проведеної роботи та отриманих результатів. Магістерська наукова робота містить 72 сторінки (без додатків), 5 таблиць, 3 рисунків, 59 джерел та 1 додаток.Документ Особливості спортивної підготовки спортсменів-бодібілдерів 17-19 років на етапі початкової підготовки(2022) Шерстюк, В. А.; Марцінковський І. Б.Кваліфікаційна робота викладена на 56 сторінках, літературних джерел 75. Об’єкт дослідження – спортивна підготовка спортсменів-бодібілдерів 17- 19 років на етапі початкової підготовки. Предмет дослідження – програма тренувань спортсменів- бодібілдерів 17- 19 років без використання вправ з осьовим навантаженням на хребет. Мета роботи – дослідити особливості спортивної підготовки спортсменів- бодібілдерів 17-19 років на етапі початкової підготовки. У першому розділі зроблено огляд науково-методичної літератури з проблем поширення травматизму у бодібілдингу та проаналізовано вплив осьового навантаження на хребет, зроблено аналіз існуючих типів вправ та особливостей тренувань у бодібілдингу. У другому розділі представлено детальний опис використаних методів дослідження та охарактеризовано етапи дослідження. У третьому розділі описано організацію дослідження та дані досліджуваних груп, що були отримані до його початку. Четвертий розділ присвячено розробці безпечної програми тренувань в бодібілдингу для етапу початкової підготовки без використання вправ із значним осьовим навантаженням на хребет. Структура й обсяг роботи. Дипломна робота складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаних джерел. Основний зміст викладено на 56 сторінках комп’ютерного тексту, у тому числі 2 рисунків, 12 таблиць, список використаних джерел із 75 найменувань, 3 додатки. Практичне значення. Результати дослідження можуть бути використані тренерами з бодібілдингу для поступової підготовки та адаптаційного збільшення скелетних м’язів всіх головних м’язових груп спортсменів-бодібілдерів 17-19 років, як один з шляхів зниження спортивного травматизму та уникнення можливого негативного впливу на хребет на етапі початкової підготовки.Документ Особливості фізичної підготовки бігунів на середні дистанції у юніорів(2022) Шаповал, С. О.; Shapoval, S. O.; Деркач В. М.Шаповал С. О. Особливості фізичної підготовки бігунів на середні дистанції у юніорів. Магістерська робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» за спеціальністю 017 – «Фізична культура і спорт». – Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, Миколаїв, 2022. Зміст анотації Кваліфікаційна робота викладена на 55 сторінках та складається з листу умовних скорочень, вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел, додатків та містить у собі 17 таблиць та 2 рисунки. Мета дослідження: науково-теоретичне обґрунтування методики фізичної підготовки бігунів-юніорів, що спеціалізуються в бігу на середні дистанції в змагальному періоді та експериментально перевірити її ефективність. Об’єктом дослідження: виступає тренувальний процес бігунів на середні дистанції вікової категорії – юніорів при підготовці до змагань. Предметом дослідження: методика фізичної підготовки легкоатлетів- юніорів на середні дистанції. Наукова новизна полягає в наступному: - науково обґрунтовано та експериментально підтверджено ефективність експериментальної методики фізичної підготовки бігунів на середні дистанції за участі спортсменів спортивних шкіл м. Миколаєва. – набули подальшого розвитку положення про удосконалення тренувального процесу бігунів-юніорів на середні дистанції в період підготовки до змагань. Практична значущість дослідження полягає в тому, що розроблена методика дозволяє підвищити ефективність підготовки легкоатлетів-юніорів на середні дистанції. Результати проведених досліджень можуть бути корисними в навчально-тренувальному процесі підготовки легкоатлетів, що спеціалізуються в бігу на середні дистанції серед спортивних шкіл з легкої атлетики м. Миколаєва. Матеріали та результати проведеного дослідження можуть бути корисними для тренерів спортивних шкіл при підготовці спортсменів. У кваліфікаційній роботі розглянуто особливості тренувального процесу легкоатлетів-юніорів, що спеціалізуються в бігу на середні дистанції під час підготовки до спортивних змагань, а також запропоновано методику фізичної підготовки. У вступі обґрунтовано актуальність роботи, визначено мету, завдання, об’єкт та предмет дослідження, розкрито наукову новизну та практичну значущість отриманих в ході дослідження результатів, визначено особистий внесок автора відповідно наведено дані щодо апробації роботи та висвітлено кількість публікацій. У першому розділі «Теоретичний аналіз проблем фізичної підготовки бігунів-юніорів на середні дистанції» подано всебічний аналіз та узагальнення науково-методичної літератури стосовно питань загальної та спеціальної фізичної підготовки бігунів на середні дистанції, а також особливості розвитку провідних фізичних якостей. Було визначено взаємозв’язок між загальною та спеціальною фізичною підготовкою при підготовці бігунів на середні дистанції впродовж змагального періоду. У другому розділі «Методи та організація дослідження навчально- тренувального процесу бігунів на середні дистанції» подано комплекс методів, що використовувалися під час проведення дослідження, їх зміст, умови використання, обґрунтовано їх вибір відносно об’єкта, предмета, мети та завдань. Наведено організацію дослідження та контингент. У третьому розділі «Обґрунтування та перевірка ефективності експериментальної методики підготовки бігунів, що бігають середні дистанції». Присвячений аналізу та узагальненню отриманих даних після впровадження в навчально-тренувальний процес для бігунів-юніорів, що спеціалізуються в бігу на середні дистанції методики фізичної підготовки. У висновках проводиться узагальнення отриманих результатів всієї магістерської роботи.Документ Оцінювння фізичної підготовленості населення у Миколаївській області(2022) Кірієнко, Л. А.; Адаменко О. О.У дослідженні здійснено науково-теоретичне обґрунтування стану, проблем та шляхів удосконалення оцінювання фізичної підготовленості населення у Миколаївській області. Проведено дослідження становлення і розвитку проблеми оцінювання фізичної підготовленості населення в Україні та світі. Здійснено моніторинг рівня фізичної підготовленості різних категорій населення в Миколаївській області за 2017-2019 рр. Розроблено шляхи удосконалення фізичної підготовленості населення у Миколаївській області.Документ Проблема підбору екіпажів в академічному веслуванні на етапі початкової підготовки(2022) Габаль, В. О.; Кувалдіна О. В.В кваліфікаційній роботі магістра розглядається процес формування екіпажів у веслувальному спорті. Предметом дослідження є педагогічна підтримка становлення веслувального колективу на початковому етапі формування екіпажів і підготовки веслярів. Виконано аналіз характеристик і способів формування веслувального екіпажу за досвідом науково-методичного надбання суспільства за веслувальним спортом, особливостей педагогічної діяльності тренера на різних етапах становлення веслувального колективу, критеріїв та показників комплектування екіпажів човнів, педагогічного значення соціально-психологічної узгодженості в команді новачків. Результатом наукового пошуку є встановлення критеріїв, показників, факторів та фахових умов комплектування екіпажів для етапу початкової підготовки, зв’язку біомеханічних і соціально-психологічних параметрів в структурі веслувального екіпажу, методичні основи діяльності тренера на різних етапах розвитку веслярів. Методика удосконалення співдії будується на педагогічному співвідношенню соціально-психологічної узгодженості в екіпажі новачків. Алгоритм вибору членів екіпажу базується на соціально-психологічних процесах, що узгоджується з віковими, зрісто-ваговими, біомеханічними та фізіологічними характеристиками веслярів, а критерії комплектування екіпажів ґрунтуються на відповідності спортсменів до дії за видами підготовленості, які визначаються по комбінаціям співвідношення між фізичною, технічною, теоретичною, тактичною та психологічною підготовкою спортсменів. Комплексна карта оцінки комплектування екіпажів може бути корисною у трьох напрямках: при підборі веслярів в екіпажі човнів, контролі та управлінні процесом.Документ Проблеми спортивного відбору юних бігунів на середні дистанції(2023) Левицька Я. Л.; Бірюк С. В.Основне завдання спортивного відбору в бігу на середні дистанції полягає у всебічному вивченні та виявленні задатків та здібностей, що найбільшою мірою відповідають вимогам даного виду спорту. В магістерській роботі проаналізовано проблеми спортивного відбору юних легкоатлетів в бігу на середні дистанції на етапі початкової підготовки. Метою дослідження була розробка методики комплексного відбору перспективних бігунів 10-13 років на середні дистанції на початковому етапі спортивної підготовки. В роботі було виявлено думку тренерів щодо вибору контрольних вправ і нормативів для відбору бігунів на середні. З’ясовано інформативність показників та тестів, найбільш характерних для бігунів на середні дистанції, які можна застосувати при відборі юних бігунів Результатом роботи стала розробка комплексу показників та тестів для відбору юних бігунів на середні дистанції на етапі початкової підготовки.Документ Психологічна підготовка висококваліфікованих шахістів методами психорегуляції на етапі спортивного вдосконалення(2022) Горощенко, Д. В.; Болотникова Т. Г.У всьому світі не перестає зростати інтерес до шахової гри. Збільшується кількість людей, для яких шахи стають професією. Можна сказати що шахи відіграють історичну роль у житті людства, збагачуючи її унікальними емоційними переживаннями, яких не може дати жодний інший вид діяльності. Гра в шахи дає можливість молоді реалізувати потреби в змаганнях на рівні розумової діяльності. Задоволення цієї потреби сприяє гармонійному розвитку особистості. В роботі представлено експериментальне обґрунтування психологічної підготовки висококваліфікованих шахістів на етапі спортивного вдосконалення за рахунок впровадження методів саморегуляції. На основі логіко-змістовного аналізу вітчизняної та зарубіжної літератури з проблеми дослідження, систематизовані знання про психологічну підготовку спортсменів, шахістів зокрема, підібрані методи психорегуляції на етапі спортивного вдосконалення. Розроблена методика складається з комплексу вправ нервово-м’язової релаксації, аутогенних тренувань, автосугестії, спрямованих на підвищення ефективності тренувальної діяльності висококваліфікованих шахістів на етапі спортивного вдосконалення; матеріали дослідження, а також висновки можуть бути використані в діяльності тренерів з шахів під час роботи із висококваліфікованими спортсменами-шахістами.Документ Психологічна підготовка спортсменів у фехтуванні з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей(2023) Проченко В. В.; Деркач В. М.Дійсно, психофізіологія відіграє важливу роль у спортивній підготовці, особливо в одноборствах, таких як фехтування. Вивчення співвідношення психічного та фізіологічного аспектів спортивної діяльності дозволяє тренерам отримати значну кількість інформації, яка сприяє більш ефективному використанню фізичних показників спортсменів. Психофізіологія дозволяє встановити психофізіологічні закономірності та механізми життєдіяльності, розвитку, навчання та праці людини. Дослідження цих показників у спортсменів дозволяє тренерам краще розуміти індивідуальні особливості спортсменів та полічити їх недоліки. Це дає змогу будувати більш точний і персоналізований тренувальний процес, що сприяє досягненню кращих результатів. Дослідження психофізіологічних аспектів фехтування, проведені С. Смирновським, Ю. Бріскіном, С. Смеречинською, М. Педосенко, О. Ковачем, М. Пітиним та З. Семеряк, є важливим внеском у розуміння спортивної підготовки. Ці дослідження допомагають визначити психофізіологічні особливості фехтувальників та розробити стратегії підготовки, які враховують ці особливості. Узагалі, розуміння психологічних та фізіологічних аспектів спортивної підготовки допомагає тренерам і спортсменам максимально використовувати свій потенціал і досягати високих результатів у фехтуванні та інших видів спорту.