Статті (ФВтаС)

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 88
  • Документ
    Теоретичний аналіз проблем та актуальних напрямів навчання студентської молоді плаванню
    (Чорноморський національний університет імені Петра Могили, 2020) Глухов І. Г.; Пітин М. П.; Дробот К. В.; Абрамов К. В.; Hluhov I.; Pityn M.; Drobot К.; Abramov K.
    Значна кількість авторських наукових підходів та наукових досліджень з навчання студентів плаванню мають частковий характер та стосуються відокремлених завдань цього процесу. Вони спрямовані на загальні підходи, випереджувальне та пришвидшене навчання плаванню; методики подолання водобоязні, застосування рухливих ігор, варіативності засобів плавальної підготовки, окремі аспекти організації навчання плаванню у фізичному вихованні студентів. Це актуалізує потребу теоретичного аналізу проблем та актуальних напрямів навчання студентської молоді плаванню. Мета – узагальнити теоретичні та емпіричні дані з проблем та актуальних напрямів навчання студентської молоді плаванню в умовах фізичного виховання в закладах вищої освіти. Методи: теоретичний аналіз і узагальнення даних наукових і методичних джерел та інформації з ресурсів інформаційної мережі Інтернет; системного аналізу; історичний і логічний; аналізу, синтезу та моделювання. Узагальнення наявної теоретичної та методичної інформації дає підстави виокремити проблемне поле, пов’язане з оновленою структурою компетенцій майбутніх фахівців різних галузей діяльності, незадовільного рівня здоров’я сучасної студентської молоді, високого прикладного значення плавання, зниження обсягів фізичного виховання в закладах вищої освіти на тлі недооцінки ефективності засобів плавання, відсутності якісного організаційного та методичного забезпечення цього процесу, варіативності цільових установок і чинників мотивації студентів, обов’язковості прикладних умінь з плавання в структурі гармонійно розвинутої особистості, потреби підтримання оптимального рівня фізичної активності. Встановлено актуальну науково-прикладну проблему сучасного фізичного виховання у закладах вищої освіти щодо обґрунтування системного підходу до навчання студентів плаванню, що враховуватиме наявний досвід та сучасні вимоги, сутність та об’єктивність критеріїв забезпечення цього процесу.
  • Документ
    Специфічність процесу підготовки спортсменів ударного та борцівського стилю ведення поєдинків в змішаних єдиноборствах
    (2024) Савєнко А. О.; Альошина А. І.; Штефюк І. К.; Киселиця О. М.; Петрушко М. І.; Абрамов К. В.; Savenko Andrii; Aloshyna Alla; Shtefiuk Ivan; Kyselitsa Oksana; Petrushko Marina; Abramov Karen
    Представлена стаття присвячена однієї з найбільш актуальних проблем сучасної системи підготовки в змішаних єдиноборствах пов’язаної з пошуком ефективних шляхів ефективної реалізації в процесі змагальної діяльності технічних елементів володіння борцівським та ударним стилем ведення поєдинків. Встановлено, що лише 10–15 % висококваліфікованих бійців ММА одночасно спроможні на високому рівні демонструвати в процесі змагальної діяльності володіння основними технічними елементами борцівського та ударного стилю ведення поєдинків. Виявлено, що пріоритетність використання ударів руками чи ногами, порівняно з застосування кидків, задушливих та больових прийомів, обґрунтовано антропометричними даними спортсмена та розвитком певного виду силових можливостей м’язових груп, які насамперед використовуються в якості агоністів та синергістів в процесі виконання відповідного технічного елементу. Недостатній рівень енергозабезпечення м’язової діяльності в поєдинках, є однією з важливих проблем, яка не дозволяють певній категорії спортсменів реалізувати в процесі проведення поєдинків існуючий арсенал технічних елементів (ударів ногами та руками, кидків, больових та задушливих прийомів) одночасно.
  • Документ
    Автоматизація проведення змагань в системі навчання плавання студентів закладів вищої освіти
    (2021) Глухов І. Г.; Пітин М. П.; Дробот К. В.; Абрамов К. В.; Hlukhov Ivan; Pityn Maryan; Drobot Кateryna; Abramov Karen
    Сьогодні спостерігається низки протиріч у навчанні плаванню студентів в умовах закладів вищої освіти. Встановлено необхідність організаційної оптимізації не лише навчально-виховного процесу, але й проведення змагань, як базового компонента мотивації студентської молоді до занять плаванням та самоудосконалення. Мета: охарактеризувати автоматизацію проведення змагань в системі навчання плавання студентів закладів вищої освіти за допомогою комп’ютерної програми «SwimCom». Методи: теоретичний аналіз та узагальнення, моделювання та програмування, системного аналізу. Результати. Був реалізований застосунок, що допомагає організовувати змагання з плавання серед студентів закладів вищої освіти. Для розробки були застосовані фреймворк Qt Creator, бібліотека Qt та мова програмування С++. Були проаналізовані необхідні можливості програми та обране відповідне середовище розробки; розроблені всі алгоритми та логіка за стосунку; налаштовані масштабування та інтеграція під різні платформи. Розроблено форми авторизації, головного меню та окремих розділів, проведено перевірки заповнення даних, інтеграція записів таблиць до MS Word, обміну, редагування та збереження конфігурацій програми, випуск програми та перевірка на крос-платформеність.
  • Документ
    Методологічна основа наукового обґрунтування системи навчання студентів ЗВО плаванню
    (2020) Глухов І. Г.; Дробот К. В.; Абрамов К. В.; Пітин М. П.; Hlukhov I.; Drobot K.; Abramov K.; Pityn M.
    Якість результатів наукового дослідження залежить від коректного застосування та поєднання комплексу методів наукового пізнання, оптимальної методологічної бази, взятої за основу для пошуку, обробки та узагальнення наукової інформації на різних рівнях та етапах дослідження. Мета: охарактеризувати методологічну основу наукового обґрунтування системи навчання студентів закладів вищої освіти плаванню. Методологія. На цьому етапі дослідження використані методи опрацювання наукової інформації: теоретичний аналіз й узагальнення даних наукових і методичних джерел та інформації з ресурсів інформаційної мережі Інтернет; системного аналізу; історичний і логічний; аналізу та синтезу, моделювання. Наукова новизна. Доповнено наукові знання про методологічне обґрунтування системи навчання плаванню студентів ЗВО за допомогою добору методів дослідження та їх конкретизації для перевірки ефективності системи навчання плаванню. Висновки. Нагальною науковою та прикладною проблемою сучасного фізичного виховання у закладах вищої освіти є обґрунтування системного підходу до навчання студентів плаванню. Для подальших досліджень основна перевага методів міститься для методів теоретичного рівня у визначенні проблемного поля дослідження, з’ясуванні наявного науково-методичного підґрунтя варіативності засобів плавання тощо; аналізування документальних матеріалів – вивчення структури та змістового наповнення основних програмно-нормативних документів щодо навчання плаванню; опитування (анкетування) – визначення мотивації студентів; експертного оцінювання – визначення рівня плавальної підготовленості студентів; педагогічного спостереження – з’ясування основних організаційних та методичних особливостей проведення занять; педагогічного тестування – встановлення базових показників фізичного розвитку, фізичної підготовленості, функціонального стану студентів; педагогічного експерименту – перевірка ефективності програм навчання плаванню студентів в природних умовах організації процесу з фізичного виховання; методів математичної статистики – аналіз сукупностей даних.
  • Документ
    Особливості впливу спеціальної силової підготовки на результативність в змагальній діяльності в змішаних єдиноборствах (на прикладі хортингу)
    (2024) Федоров С. І.; Андрійчук О. Я.; Глухов І. Г.; Дробот К. В.; Абрамов К. В.; Пишка О. П.; Fedorov S.; Andrijchuk O.; Hlukhov I.; Drobot K.; Abramov K.; Pyshka O.
    Стаття присвячена вивченню проблеми щодо особливості впливу силової підготовки в хортингу на ефективність реалізації функціонального адаптаційного потенціалу організму спортсменів та їх рівня технічної та тактичної майстерності в процесі змагальної діяльності. В процесі дослідження проводився порівняльний аналіз результатів поєдинків між спортсменами всіх трьох дослідних груп виявлених на етапу відбору на чемпіонат України після трьох місяців використання експериментальних моделей тренувальних занять з силової підготовки та в період проведення змагань щодо відбору на кубок України. Результати дослідження показали, що у спортсменів другої групи на даному етапі дослідження під час відбіркових поєдинків кількість перемог знизилась на 41,7 % порівняно з попередніми результатами. В той час, у спортсменів третьої групи навпаки, спостерігаємо підвищення результативності змагальної діяльності на 62,5 % порівняно з кількістю перемог фіксованих під час відбіркових поєдинків на чемпіонат України до початку використання експериментальної моделі занять з силової підготовки. В процесі аналізу результатів змагальної діяльності фіксованих в кінці дослідження під час проведення відбіркових поєдинків на кубок України було виявлено, що у спортсменів другої групи порівняно величною показників попереднього контролю спостерігаємо найбільше зниження кількості перемог в 4 рази за рахунок технічного нокауту. При цьому, у спортсменів даної групи показник кількості отриманих перемог за рахунок нокауту зменшився на 50,0 % порівняно з результатами, які були виявлені під час відбіркових змагань до початку застосування запропонованої експериментальної моделі тренувальних занять. Відповідну негативну динаміку до зменшення в 3 рази кількості перемог отриманих в поєдинках зі спортсменами третьої групи в умовах використання задушливих прийомів, фіксуємо в учасників другої групи на даному етапі дослідження порівняно з результатами виявленими в попередніх змаганнях.
  • Документ
    Розвиток фізичного виховання, професійного спорту, спортивні досягнення НКІ–НУК
    (2023) Сокол О. В.; Вакуліна Л. М.; Sokol O. V.; Vakylina L. M.
    З часу створення Миколаївського кораблебудівного інституту минуло 100 років. Майже половина часу історія Миколаєва пов’язана з Кораблебудівним інститутом–університетом. Університет готує фахівців із вищою освітою для суднобудівних та машинобудівних заводів Миколаєва, конструкторських бюро, інших підприємств суднобудування та машинобудування України, а також фахівців з фізичного виховання та спорту для спортивних закладів.
  • Документ
    Психологічні особливості юнаків у процесі відбору допляжного волейболу
    (2023) Ягода А.; Сокол О. В.; Yahoda A.; Sokol O. V.
    Розглянуто психологічні особливості юних спортсменів на початковому етапі спортивної підготовки. Визначено динаміку психічного стану юнаків з пляжного волейболу на етапі спортивного відбору.
  • Документ
    Вплив оздоровчої фізичної культури на організм
    (2023) Сокол О. В.; Колоскова І. В.; Sokol O. V.; Koloskova I. V.
    Заняття фізичними вправами, загартовування, активний відпочинок і спорт вже сьогодні в масових експериментах довели свій високий оздоровчий потенціал.
  • Документ
    Формування морально-вольових якостей студентів закладів вищої освіти
    (2023) Сокол О. В.; Sokol O. V.
    Єдиний процес навчання та виховання у спорті спрямований не тільки на оволодіння руховими навичками та вміннями, на розвиток фізичних якостей, а й на формування духовного світу людини.
  • Документ
    Ролі спрямованого використання засобів фізичного виховання під час навчання у ЗВО
    (2023) Сокол О. В.; Sokol O. V.
    Фізичні вправи – основний чинник протидії негативним наслідкам гіподинамії, а також розумового та нервово-емоційного навантаження.
  • Документ
    Самостійні заняття фізичними вправами
    (2023) Сокол О. В.; Sokol O. V.
    Самостійна робота студентів з фізичного виховання має бути спрямована на збереження та зміцнення здоров’я; розвиток фізичних якостей; підготовку до виконання спортивних нормативів та вимог комплексу.
  • Документ
    Психічна саморегуляція на різних етапах спортивного вдосконалення
    (2023) Сидорика В.; Сокол О. В.; Sydoryka V.; Sokol O. V.
    У статті досліджуються психологічні особливості спортивної діяльності. Розглядається призначення психорегуляції та етапи спортивної діяльності для її активного застосування. Наведено приклади деяких варіантів навчання психорегуляції у спортсменів на різних етапах спортивної спеціалізації.
  • Документ
    Використання засобів оздоровчої ходьби та бігу для фізичного вдосконалення студентської молоді
    (2023) Салтовська М.; Сокол О. В.; Saltovska M.; Sokol O. V.
    У статті розглянуто оздоровчу ходьбу та біг та їх позитивний вплив на здоров’я людини. Представлені практичні рекомендації провідних фахівців в цій галузі, визначено три напрямки вибору дозування бігових навантажень та виділені основні мотивації людей до занять оздоровчим бігом.
  • Документ
    Технічна підготовка в волейболі
    (2023) Овчарук Н.; Сокол О. В.; Ovcharuk N.; Sokol O. V.
    Волейбол – командний вид спорту. Особливою перевагою волейболу, як засобу фізичного виховання, є його специфічна якість – можливість самодозування навантаження, тобто відповідність між підготовленістю гравця та навантаженням, яке він отримує. Це робить волейбол грою, доступною для людей різного віку.
  • Документ
    Тактична підготовка в волейболі на ранніх етапах багаторічного удосконалення
    (2023) Овчарук Н.; Сокол О. В.; Ovcharuk N.; Sokol O. V.
    Одним із найпопулярніших та наймасовіших ігрових командних видів спорту у світі є волейбол, у змаганнях з якого простежується високий професіоналізм гравців, що, очевидно є наслідком ефективної реалізації підготовки юних волейболістів на всіх етапах багаторічного спортивного удосконалення. В десятці кращих волейбольних команд Європи перебуває сьогодні і українська збірна.
  • Документ
    Основні напрями тактичної підготовки в художній гімнастиці
    (2023) Єремєєва Є.; Сокол О. В.; Yeremieieva Ye.; Sokol O. V.
    Ускладнення змагальної діяльності, постійна інтенсифікація тренувального процесу та гранична реалізація індивідуальних можливостей гімнасток зумовлюють вичерпання резервів до удосконалення їх спортивної майстерності та вимагають пошуку нових шляхів до зростання спортивних результатів з урахуванням сучасних тенденцій розвитку художньої гімнастики.
  • Документ
    Ролі спрямованого використання засобів фізичного виховання під час навчання у ЗВО
    (2023) Сокол О. В; Sokol O. V.
    Фізичні вправи – основний чинник протидії негативним наслідкам гіподинамії, а також розумового та нервово-емоційного навантаження.
  • Документ
    Вплив оздоровчої фізичної культури на організм
    (2023) Сокол О. В.; Колоскова І. В; Sokol O. V; Koloskova I. V
    Заняття фізичними вправами, загартовування, активний відпочинок і спорт вже сьогодні в масових експериментах довели свій високий оздоровчий потенціал.
  • Документ
    Формування морально-вольових якостей студентів закладів вищої освіти
    (2023) Сокол О. В; Sokol O. V.
    Єдиний процес навчання та виховання у спорті спрямований не тільки на опановування руховими навичками та вміннями, на розвиток фізичних якостей, а й на формування духовного світу людини.
  • Документ
    Сучасний стан фізичного виховання студентів у закладах вищої освіти під час війни в Україні
    (2023) Бабаджанян Вікторія; Семаль Наталія; Беседа Наталія; Фаріонов Володимир; Курій Олена
    У статті розкрито особливості організації фізичного виховання студентів у закладах вищої освіти під час війни в Україні. Виявлено недоліки дистанційного навчання під час занять фізичними вправами. Зазначено сучасні підходи, рішення та методи фізичного виховання студентів в умовах війни. Проведено аналіз рівня фізичної підготовленості та рухової активності студентської молоді в умовах дистанційного навчання. Проаналізовано стан здоров'я сучасної молоді та досліджено рівень мотивації студентів до занять з фізичного виховання. Під час аналізу літературних джерел визначено різні підходи до вирішення цієї проблеми: переосмислення змісту фізкультурно-оздоровчої освіти; удосконалення фізкультурно-оздоровчої роботи у закладах вищої освіти та педагогічної підготовки фахівців; підвищення рівня соматичного здоров'я в результаті впровадження контролю за функціональним станом організму в процесі фізкультурно-оздоровчої діяльності. Певне занепокоєння викликає невизначеність самої системи організації фізичного виховання студентів. На сучасному етапі розвитку суспільства фізична культура є одним з найважливіших чинників формування, зміцнення і збереження здоров'я людини. Все це безпосередньо стосується студентської молоді. Підвищення ефективності фізичного виховання студентів вимагає вирішення низки наукових проблем, пов'язаних з пошуком і науковим обґрунтуванням більш раціональних форм, засобів і методів оптимізації стану їх здоров'я і фізичної працездатності. Визначено, що основним завданням сучасної системи фізичного виховання у закладах вищої освіти є: підвищення у студентів рівня фізичної підготовленості, забезпечення оптимальних умов для їх фізичного розвитку, формування потреби до систематичних занять фізичними вправами. Аргументовано, що кожний заклад вищої освіти та викладачі мають змогу самі обирати методи та способи викладання фізичної культури, головне, щоб студенти досягали результатів та покращували своє фізичне та емоційне здоров’я.